• Svar på tråden Något gott med kassler?
  • Freiya

det gamla vanliga, kassler, matlagningsgrädde med chilisås soch ananasjuice och anananasskivor. lägg kasslern i en form. på med ananans och såsen, in i ugnen på 200grader tills det är varmt, servera med ris oxh en sallad. 80-tal, men fortfarande gott )

annars brukar jag ha kassler i ost och skinkpaj. görenkelt att göra också.
    mördegsinbakad kan man ju göra också. har jag dock aldrig provat.

• levandecharader

Kassler i strimlor, potatis i skivor, broccoli & blomkål i buketter, hackad lök, pressad vitlök, grädde av valfri fetthalt och kryddor, blanda allt i en form och in med det i ugnen.

Du kan ha lite riven ost också om du vill.

Grönsakerna kan uteslutas om man vill, det blir smarrigt ändå

• hally

Blir som levandecharader's tips ungefär, jag brukar göra potatisgratäng och byta hälften av potatisen till morötter och strimla i kassler. Även gott att smula över mozarella sista minuterna i ugnen.

• Ziitoo
    Festgratäng med kyckling och kasslerIngredienser
    Formulärets överkant
    4 personer
    Formulärets nederkant
    200 gtillagat kycklingkött200 gkassler2 stväl mogna tomater2 dlcrème fraiche1 dlvitt vin malen vitpeppar2 tsktorkad oregano1,5 dlriven ostTill servering: sallad, kokta grönsakerGör så här1 Värm ugnen till 225°. Skär kyckling och kassler i strimlor. Lägg i en ugnssäker
    form. Tärna tomaterna och lägg på. Krydda med malen vitpeppar och oregano.2 Riv osten grovt. Blanda samman crème fraiche och vin. Häll blandningen över
    kött och tomater i formen. Strö över riven ost.3 Gratinera i 15-20 minuter eller tills rätten fått gyllenbrun färg.
    ♥ BF 19 Februari ♥
  • Hundliv

En gratäng varvad med kassler, bladspenat och ost, häll grädde över, serveras till potatis.

Gott!

• sweetpea

Jag brukar strimla kassler och steka tills den har fått ordentlig stekyta. Då tillsätter jag en pressad vitlöksklyfta och häller över en förpackning Kelda ostsås och mycket svartpeppar. Koka ihop och rör ner gröna ärtor precis före servering. Servera med nykokt pasta. Gott! Funkar även med bacon och korv.

• ALJO

Kassler med sparris och ostsås.
    Gör en lyxig ostsås på smör, mjöl, mjölk, grädde, sparrisspad, ost, s+p o en äggula (Lägges i på slutet)
    Skiva kassler, lägg i form med sparris (vit) uppepå, häll över ostsåsen. In i ugnen.
    Serveras med ris, potatisgratäng o salla eller vad man vill.

• Felizias

Kassler i ugn med färskost,tärnat bacon och matlagningsgrädde som sås.strö riven ost över.Servera med hemmagjord klyftpotatis.åt de till middag just,mums!

Svar på tråden Något gott med kassler?