Något gott med kassler?
Någon som har bra recept med kassler?
Någon som har bra recept med kassler?
det gamla vanliga, kassler, matlagningsgrädde med chilisås soch ananasjuice och anananasskivor. lägg kasslern i en form. på med ananans och såsen, in i ugnen på 200grader tills det är varmt, servera med ris oxh en sallad. 80-tal, men fortfarande gott )
annars brukar jag ha kassler i ost och skinkpaj. görenkelt att göra också.
mördegsinbakad kan man ju göra också. har jag dock aldrig provat.
Kassler i strimlor, potatis i skivor, broccoli & blomkål i buketter, hackad lök, pressad vitlök, grädde av valfri fetthalt och kryddor, blanda allt i en form och in med det i ugnen.
Du kan ha lite riven ost också om du vill.
Grönsakerna kan uteslutas om man vill, det blir smarrigt ändå
Blir som levandecharader's tips ungefär, jag brukar göra potatisgratäng och byta hälften av potatisen till morötter och strimla i kassler. Även gott att smula över mozarella sista minuterna i ugnen.
En gratäng varvad med kassler, bladspenat och ost, häll grädde över, serveras till potatis.
Gott!
Jag gjorde en god pastasås med kassler paprika och purjo för några dagar sen och det blev riktigt smarrigt.
hallonblabar.blogspot.com/2009/01/krmig-kasslerss.html
Här kommer en god kasslerrätt till www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=35778
Jag brukar strimla kassler och steka tills den har fått ordentlig stekyta. Då tillsätter jag en pressad vitlöksklyfta och häller över en förpackning Kelda ostsås och mycket svartpeppar. Koka ihop och rör ner gröna ärtor precis före servering. Servera med nykokt pasta. Gott! Funkar även med bacon och korv.
Kassler med sparris och ostsås.
Gör en lyxig ostsås på smör, mjöl, mjölk, grädde, sparrisspad, ost, s+p o en äggula (Lägges i på slutet)
Skiva kassler, lägg i form med sparris (vit) uppepå, häll över ostsåsen. In i ugnen.
Serveras med ris, potatisgratäng o salla eller vad man vill.
Kassler i ugn med färskost,tärnat bacon och matlagningsgrädde som sås.strö riven ost över.Servera med hemmagjord klyftpotatis.åt de till middag just,mums!