• Anonym

hårda och snabba hjärtslag :O(andning)

hela dagen har jag haft jätte jobbigt, hjärtat det slår så
    de känns som det är påväg upp i halsen, det känns i hela bröstet och snabb rytm.
    från och till hela tiden med korta mellanrum är det så pass jobbigt att det känns som jag tappar andan och inte får luft.

får ofta ta suckande /djupande andetag för att känna att jag överhuvudtaget får luft.

att det har pågått hela dagen är oroligt. då jag kan få så här ibland, men att det brukar gå över efter en stund.

är gravid nu också, hade likadant under min första grav.
    gjorde då alla tester man kunde men inget avikande.
    syret var som ddet skulle, hjärtat hoppade inte, eller såg konstigt ut etc.

sitter o hostar till nu varje hårt slag jag får i bröstet.

anrs när jag inte är gravid har jag jobbigt med aningen, kan kännas tung ibland och "suckar" ofta,och kan oftas tolkas fel ( mitt sett att dra djupa andetag)

Någon som känner igen sig ??
    inga tester visar att något är fel. men varför känns det då som att något är fel ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 00:02
    kan tillägga att när jag har som jag har nu, klarar jag inte ens av att äta, för det blir för anstängande och jobbigt.. känns som ja ska kvävas

• Svar på tråden hårda och snabba hjärtslag :O(andning)
  • MizzTez

Du har inte funderat på att ringa och prata med akuten nu?? Låter liksom inte bra det där och det finns massor med orsaker till en tung andning!
    Det kan vara allt från magsår till astma. Har du nån astma medicin du kan ta?? Prova om det släpper med det.. Eller prata med akuten och fråga om du får komma in och inhalera!

• Anonym

nej jag har ingen astma medicin hemma :( har lika jobbigt idag.

• MizzTez

Men då tycker jag att du ska prata med dem på akuten.. Dety är inte bra alls att ha tungt att andas, du måste få in rätt mängd syre i kroppen ju.

• Anonym
    MizzTez skrev 2009-01-28 17:33:56 följande:
    Men då tycker jag att du ska prata med dem på akuten.. Dety är inte bra alls att ha tungt att andas, du måste få in rätt mängd syre i kroppen ju.
    men när jag hade så med andra grav, o fick jobbigare, så gjorde jag alla tester å jag hade normal syresättning :/
  • MizzTez

Vad konstigt! Men jag tycker de borde gett dig något som lättar på det iallafall.. Är du långt gången??
    Jag hade de sista månaderna väldigt jobbigt med andningen, vissa trodde att det var för att gosset tröck ihop lungan på mig men nu trodde läkaren att det berodde på magkatarren som jag dragits med ett bra tag!

• Anonym
    MizzTez skrev 2009-01-28 17:46:51 följande:
    Vad konstigt! Men jag tycker de borde gett dig något som lättar på det iallafall.. Är du långt gången?? Jag hade de sista månaderna väldigt jobbigt med andningen, vissa trodde att det var för att gosset tröck ihop lungan på mig men nu trodde läkaren att det berodde på magkatarren som jag dragits med ett bra tag!
    då var ja rätt långt gången.
    men nu är jag bara i början av graviditeten :/
  • Anonym
    MizzTez skrev 2009-01-28 19:07:51 följande:
    Vill inte skrämma dig men har du lätt för blodproppar??
    jag har aldrig haft någon blogpropp.. Men min mamma dog av en i hjärnan :S så ja nu skrämms du lite ...
  • MizzTez
    Anonym skrev 2009-01-28 19:50:39 följande:
    jag har aldrig haft någon blogpropp.. Men min mamma dog av en i hjärnan :S så ja nu skrämms du lite ...Förlåt!! Inte meningen! Men du, jag tycker du ska kolla upp det ordentligt!
  • Angels with silverwings

det skulle även kunna vara panikångest. hormonförändringar under graviditeten torde ju kunna ge psykiska reaktioner och panikångest kändes iaf för mig både som tryck över bröstet, andningssvårigheter och galopperande puls....

• hallon74

I slutet av graviditeten hade jag så och fick tom göra en EEG-kurva (hjärtkurva, heter det så?) men allt var okej. Det var liksom det där med att barnet kan ligga på ett visst sätt osv. Men med tanke på att du är i början så kanske du ska be att någon tittar lite extra eller att du är under regelbunden koll.

Det kan ju också vara en stressreaktion, utan att du egentligen känner att du är stressad. Du kanske inte accepterat att du upplever en situation som pressad men det kanske ändå är det, förstår du?

Ring jourhavande sjuksyster för att bli lite lugnare innan natten. Må gott!

• Anonym

hallon74 skrev 2009-01-28 20:26:17 följande:

I slutet av graviditeten hade jag så och fick tom göra en EEG-kurva (hjärtkurva, heter det så?) men allt var okej. Det var liksom det där med att barnet kan ligga på ett visst sätt osv. Men med tanke på att du är i början så kanske du ska be att någon tittar lite extra eller att du är under regelbunden koll. Det kan ju också vara en stressreaktion, utan att du egentligen känner att du är stressad. Du kanske inte accepterat att du upplever en situation som pressad men det kanske ändå är det, förstår du? Ring jourhavande sjuksyster för att bli lite lugnare innan natten. Må gott!
    jag är en väldigt stressad människa, har svårt å bara sitta ner o bara ta det lungt. har hela tiden massa tankar i huvudet.

har precis blivit av med jobbet nu också :/ så kasnke det som sitter o gnager :(
Svar på tråden hårda och snabba hjärtslag :O(andning)