• ebben

barndator?

HJÄLP.Tips på bra barndator för en 3åring. han har nyss fyllt 3år,o storebroren är o spelar på riktiga datorn,men det fixar inte den mindre.
    Tänkte köpa nån lekdator åt honom.
    VILKEN.
    Såg nån "hot wheels" men själva skärmen är så liten!? bara ca 5 cm säkert!!
    Vill ha lite större skärm,så de ser vad de gör .
    Har sett ett par på barnens hus,men man vet ju inte VILKEN som är kul??

• Svar på tråden barndator?
  • ebben

NÅN har väl köpt barndator i julklapp eller nåt??
    tänkte att MÅNGA säkert vet vilka som är bra...
    O inget svar??
    jaja......

• ebben

ingen som har nån sån där barndator till sina barn??

• snäckan80

hej,,,babyland har datorer för små barn...

• OMWF

Det är väl bara att köpa spel för mindre barn till den riktiga datorn?

• Trocadero

Köp den från Ficher Price, den är jättebra!
    Belyst display

• Trocadero

Kallekunskap lekstugan är det enklaste spelet i serien och jättebra för att lära sig hantera musen på så det är mitt tips. Kan finnas billigt på tradera

• Trocadero
    Trocadero skrev 2009-01-29 18:41:49 följande:
    Kallekunskap lekstugan är det enklaste spelet i serien och jättebra för att lära sig hantera musen på så det är mitt tips. Kan finnas billigt på tradera
    Det är till pc alltså
  • ebben

nja,men min 3åring har JÄTTEsvårt att fixa musen,o att klicka rätt på den. Har så liten hand så han klickar ofta fel.o blir ARG!
    Därför tänkte jag att han kunde få en lekdator som jag inbillar mig är lite lättare för honom.
    min lite äldre son sitter o spelar på vår vanliga dator...därför vill lillebror med...
    ska kolla fisher price.

• Zucchini

I Kalle Kunskap Lekstugan behöver man inte ens klicka på musen för. Om inte annat så lär han sig nog snart. Min tvååring har inga problem med klickandet. Är det storleken på musen som är problemet så är det bästa nog att skaffa en mindre mus. Det finns små möss till bärbara datorer lite var som helst.

• ebben

zuccini-

ja...
    men eftersom den lite äldre sonen sitter på vanliga datorn,så VILL jag ha en "barndator" som den lite yngre kan spela/leka med....
    de kan ju vilja sitta samtidigt....
    så mindre mus spelar liksom ingen roll.
    O jag har ett kalle kunskapspel,men nog ska man ha mus till det..

• Trocadero
    ebben skrev 2009-02-01 18:48:52 följande:
    nja,men min 3åring har JÄTTEsvårt att fixa musen,o att klicka rätt på den. Har så liten hand så han klickar ofta fel.o blir ARG!Därför tänkte jag att han kunde få en lekdator som jag inbillar mig är lite lättare för honom.min lite äldre son sitter o spelar på vår vanliga dator...därför vill lillebror med...ska kolla fisher price.
    Gör det  den verkar helt klart bättre än alla andra jag jämfört med
  • Zucchini

Jag skrev inte att man inte behöver mus, bara att man inte behöver klicka med den. Det räcker att hålla den på rätt ställe en liten stund. Men lycka till med barndatorköpet i alla fall.

• Trocadero

Det finns 6 eller fler olika nivåer på kalle kunskap spel, lekstugan upp till trean tror jag. och sedan så finns det en gammal och en ny version så det finns alltså 10-11 spel av kalle kunskap.

Första och nyare versionen är enbart till för att barnet ska lära sig röra musen och innefattar inga klick alls.
    Så nu var det utrett

Svar på tråden barndator?