• Boomtown

Någon som har åkt flotte på Klarälven eller nåt liknande?

Jag har blivit lite sugen på det. Vi har ju jättefin natur i Värmland så det finns ju en del att välja på. Mardrömmen vore väl med regn och drivis bara. Inte så kul på en flotte då.

Någon som har gjort det eller har andra roliga tips inför semestern?

• Svar på tråden Någon som har åkt flotte på Klarälven eller nåt liknande?
  • marjalena

Jag åkte flotte på Klarvälven när jag var 13-14 år...JÄTTEKUL!!

Det regnade varje dag, 15 minuter sol hade vi på hela tiden. Men det gjorde ingenting!

• Boomtown

Kan du inte berätta mer! Hur många dagar var ni ute. Vad ska man göra/inte göra? Kan man ha med 2 barn på 6 och 9 år? Dom är väldigt äventyrslystna men lugna.

Nu blev jag ännu mer sugen, när du säger att det var bra fast det regnade

• Cornellia

Jag har oxå åkt flotte på klarälven, har för mig att vi åkte i 3 eller fyra dygn, det regnade typ hela tiden.

Men det var verkligen en upplevelse. Visserligen var det på en scouthajk, som varade i nästan 2 veckor har jag för mig, men det passar nog vem som helst som trivs i naturen.

• marjalena

Vi var ett helt gäng vuxna och ungdomar som åkte. Vi byggde våra flottar själva, vilket var en kul grej bara det

Vi var nog ute i 3-4 dagar tror jag. Man gled nerför älven mestadels, men ibland hamnade man i bakvatten och fick lov att paddla som bara 17 för att komma vidare! Spännande!

Under dagarna la vi till på platser vi tyckte var fina och lagade mat och bara myste. Mot kvällningen letade vi fina ställen där vi kunde sätta upp tälten. Naturligtvis blev det lägereld på kvällen!

Det är en av de absolut roligaste semestrar jag har varit på. Så länge man har bra regnkläder så gör det inte så mycket om vädret inte är på topp heller.

Har svårt att säga om det passar en 6-åring, men det kan jag mycket väl tänka mig att det gör. Åh, nu blev jag själv sugen på att åka flotte!!

• Boomtown

Med ordentlig flytväst så borde det gå bra med barnen tänkte jag. Och spännande lär det väl bli? Annars så åker jag och gubben på en romantisk tur. Vilket företag anlitade ni? Eller vart åkte ni ifrån? Det finns ju stora prisskillnader och plånboken får nog bestämma. Tror ni att man får ut något av det om man åker 1-2 dygn?

• marjalena

Boomtown skrev 2009-01-28 09:31:12 följande:

Med ordentlig flytväst så borde det gå bra med barnen tänkte jag. Och spännande lär det väl bli? Annars så åker jag och gubben på en romantisk tur. Vilket företag anlitade ni? Eller vart åkte ni ifrån? Det finns ju stora prisskillnader och plånboken får nog bestämma. Tror ni att man får ut något av det om man åker 1-2 dygn?
    Har faktiskt ingen aning om vilket företag vi anlitade eller ens var vi åkte ifrån....

Tror absolut att ni får ut mycket av att åka 1-2 dygn, men helst 2 då tror jag!
Svar på tråden Någon som har åkt flotte på Klarälven eller nåt liknande?