• FruMadde4barnTätt

hur länge måste man jobba 100% för att få upp SGI igen? Är det från dag 1?

om man har förlorat sin SGI, hur får man upp den igen, hur lång tid tar det?

• Svar på tråden hur länge måste man jobba 100% för att få upp SGI igen? Är det från dag 1?
  • senixxa

jag tror att det e ett halvår för att du ska få behålla den men e osäker.gå in på deras hemsida eller ring dit och kolla

• Carisma95

Arbeta (eller beräknas arbeta) 6 mån för att höja SGI:n.
    För att sen få alla FP-dagar beräknade på sin inkomst, så är det ett särskilt krav på 240 dagar (8 mån) anställning som gäller.

Jag vet inte vilket du syftade på så...

vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • bnm

Om man bara jobbar 6 månader då (inte 240 dgara) hur många FP.dagarberäknas på min inkomst? Vad beräknas de annars på?

• Billabong
    bnm skrev 2009-03-07 20:38:08 följande:
    Om man bara jobbar 6 månader då (inte 240 dgara) hur många FP.dagarberäknas på min inkomst? Vad beräknas de annars på?
    Det står här;
    www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_fott/ersattning_fp/

OM du INTE jobbar 8 månader men däremot mellan 6 och 8 månader så får du FP på lägsta nivå de första 180 dagarna du tar ut FP för och därefter får du på SGI-nivå... Ja, sedan är det ju ytterligare de obligatoriska lägsta nivå-dagarna som OCKSÅ hamnar på 180 kr/dag.
  • Carisma95

Stämmer som Sara säger.
    Man har ju alltid 90 st LN-dagar som ligger på 180 kr/dag.
    UTÖVER dessa har du då ytterligare 180 kr/dag de första 180 SGI-dagarna och från 181 - 330:e SGI-dagen har du högre ersättning.
    (Totalt 330 SGI-dagar om pappan skriver över alla dagar han kan, ska väl tilläggas).

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden hur länge måste man jobba 100% för att få upp SGI igen? Är det från dag 1?