• Trinis

Växt ur badbaljan hur göra?

Som rubriken låter.
    Hur gör ni som har större barn.
    Sonen är 7 mnd. Vi har inget badkar. Finns det större badbaljer att köpa?

Jonathan min älskling
  • Svar på tråden Växt ur badbaljan hur göra?
  • Imox

våran 8 månaders sitter i baljan så får man hälla vatten på honom iblland duchar han med oss...

• bambigirl

Hur liten badbalja har ni? Vi har en blå från ikea och i den badar både min 2-åring och min 1-åring tillsammans...

• ebben

ja,antingen far du på coop eller ica maxi typ,o ser-de brukar ha stora baljor.
    Annars TROR jag en 7 månaders säkert ryms......
    Mina barn är 4½ resp. 3år o de har vanliga leklådor som de sitter i!
    Klart det är lite trångt,men de gillar ju det!
    Annars är det bara ducha som gäller.
    men nog borde det finnas lådor backar baljor din 7 månaders ryms i.

• Siriva

Använd en uppblåsbar plaskpool i badkaret!
    Det gjorde min brors familj när de var i Brasilien och lägenheten de hyrde bara hade dusch. Funkade jättebra!
    Eller låt honom duscha utan badkar (ha halkskydd på golvet!)
    Kanske en lite större balja i duschen också funkar.

• Kicki80

Våran son satt i duschen å vi utanför...först hade han en sån "badstol", vet inte va dom heter men den e liten så sätter man barnet i den....sen så när han börja sitta själv vi 5 månader satt han allti själv i duschen å vi som sagt utanför, han ville gärna hålla slangen själv men men...då va vi oxå blöta sen

Funkat hur bra som helst för oss iaf å nu älskar han att sitta å duscha, å inga problem att gå på badhuset me han heller! =)

Stolt mamma till Hjalmar...
  • xenaa

Jag satte upp min son sen när han kunde sitta stadigt. de behöver ju inte ligga ner som när de var bebisar.
    VI har med ikeas blåa balja.
    fast vid den åldern blev de mer bad tillsammans med antingen mig eller sambon

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Siriva

Använd en uppblåsbar plaskpool i DUSCHEN ska det stå

• Angel1978

Vi har en gigantisk balja till vår 3-åring. Han vill sällan duscha utan tycker det är jätteroligt att bada med mycket vatten.
    Tror det rymmer 89 liter, och är inköpt på Coop för kanske två år sedan
    (Både far och son får plats i den)

• LoveIsDead

jag hade en blå badbalja från ikea till dottern... hon bada i den tills hon var runt 2 =) nu gäller badkaret :)

• SanTan

Vi har två IKEA-badbaljor. Dom badar våra tjejer i. 4.5 år och 2 år när vi bastar. Vi sitter på bänkarna och tjejerna på golvet i varsin badbalja. Förstår inte hur du kan tycka den är för liten för en 7 månaders.
    Men vi har visserligen badkar som dom badar i annars, men i bastun är dom toppen! 4.5 åringen får plats och dessutom ha en massa leksaker!

• Annamaja

Min dotter sitter upp i baljan när hon badar och leker. Hon är 1år och 1 månad. Det funkar jätte bra. Sen finns det ju större baljor att köpa det är ju kanske inte tänkt för bad, men funkar jätte bra än då. Sen kan man ju köpa sån liten barn pool som man har ut på sommaren och ha inne i duschen.

• NeMeAr

vi har med ikeas (två st) och inget badkar.. båda mina stora badar i dem
    min 5½ åring sitter så fint i den haha
    men min 2 åring sitte kanske lite bättre.. men ändå.. de får plats bara man har dem sittande.. min 3 månaders får knappt plats i baljan om han ligger heller.. sen skvätter han ut allt vatten.. han "simmar" i baljan..
    Men mitt tips är att sätta honm i baljan i duschen så han kan leka lite samtidigt

Neo 030622, Melvin 060905 och Aron 081023
  • Amilie

Vill du ha en störra balja kan du ju alltid köpa en förvaringsvack i större storlek. Det finns ju gigantiska på rusta och dyl. Ikea har ju såna man har under sängen, de är ju nästan en kvadradmeder i yta men inte så djupa...

Svar på tråden Växt ur badbaljan hur göra?