• Anonym (Deppig)

Åka ensam på spa eller ta med mannen som man är ovän med?

Jag mår så jävla dåligt är depremerad och allmänt nere. Har bråkat med mannen om diverse saker. Är så trött och behöver komma bort och koppla av känner jag.
    Bråket är delvis bådas fel kan inte skylla ifrån mig, men tycker det blivit förstorat helt i onödan. Vi pratar knappt med varandra och sover i var sitt rum.

Ska jag skämma bort mig själv med en SPA weekend eller ska jag bjuda med mannen. Tänk så blir allt bara skit?

• Svar på tråden Åka ensam på spa eller ta med mannen som man är ovän med?
  • trebarnsmamma20

tycker du ska åka själv... å få lite EGEN tid.. då kan han få sin egen tid och då kanske det är lättare att lösa era problem...

ni kanske till och med hinner sakna varandra :D

• Fruochmamma

Du ska nog fundera över vad som är viktigast för E två.. komma iväg på SPA ensam och rensa tankarna / åka iväg på SPA tillsammans och få lite kvalitetstid som kanske behövs eller stanna hemma och reda ut allt i hemmet?

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym

Vad är syftet med att du åker bort, för relationen lär ju inte bli bättre till mannen om du åker själv.

Om du vill åka själv vilket du säkert behöver, kan du väl liera dig med en vännina som säger att det var hennes idé att ni tillsammans ska åka på spa så slipper du konfrontera mannen med massor med skäl att du vill åka själv.

Om du har för avsikt att göra relationen bättre i och med att du säger att det var delvis båda fel så tycker jag att du kan överraska din man med en spa resa.

• trebarnsmamma20

men för att han inte ska ta illa upp kan du ju berätta att du är nere och behöver komma iväg.. och fråga om han vill följa med... och hoppas att han svarar nej kanske?? annars får han väl följa med... det har ju både för och nackdelar

• Jorden

Om du vill att det bli bra mellan er så tycker jag att du ska ta med honom. Men prata med honom först så att ni båda är överens om vad aktiviteten ska leda till. T ex vi åker och gör det här för att det ska bli bättre mellan oss. Att båda anstränger sig för att göra sitt bästa. Jag och min man lämnade 4 åringen med morfar och åkte och satte oss i baren på Hasseluddens Yasuragi. Vi hade gemensamt mål och det var att prata igenom saker och ting. Det kändes bra och vi var båda nöjda efteråt. Det är skönt att komma hemmifrån. Att vara i annan miljö. Hemma så trycker allt vanligt på. Där fick vi lite distans. Fast sen gick det i alla fall inte men det är en annan historia.

• Sweetie82

Om du behöver komma iväg å vara för dig själv tycker jag inte du ska ta med honom. Förhållanden mår bara bra av att man får vara ifrån varandra lite. Å andra sidan kanske ni behöver lite tid tillsammans?? Känn efter vad det är ni behöver i erat förhållande! Lite distans från varandra eller tid tillsammans bara ni två?? Lycka till!!

• Anonym (Deppig)

Jag är ganska säker på att han inte skulle säga att han vill med om jag frågar för sån är han oftast. Tänkte mer att jag skulle dra med honom som en överraskning isåfall.
    Jag behöver komma bort från denna vardagen har jobbat som en galning det senase året och känner mig helt slut. Men samtidigt skulle jag säkert få skuldkänslor om jag satt på SPA själv och mannen var hemma.
    Jag vill nog ha med honom men är rädd att hela helgen blir förstörd för att han ska fortsätta vara sur.

• Anonym (Deppig)
    Jorden skrev 2009-01-28 10:21:57 följande:
    Om du vill att det bli bra mellan er så tycker jag att du ska ta med honom. Men prata med honom först så att ni båda är överens om vad aktiviteten ska leda till. T ex vi åker och gör det här för att det ska bli bättre mellan oss. Att båda anstränger sig för att göra sitt bästa. Jag och min man lämnade 4 åringen med morfar och åkte och satte oss i baren på Hasseluddens Yasuragi. Vi hade gemensamt mål och det var att prata igenom saker och ting. Det kändes bra och vi var båda nöjda efteråt. Det är skönt att komma hemmifrån. Att vara i annan miljö. Hemma så trycker allt vanligt på. Där fick vi lite distans. Fast sen gick det i alla fall inte men det är en annan historia.
    Ja jag får kanske försöka prata med honom innan som du säger. Men det kommer göra ont i mig om han inte vill, men samtidigt kanske jag då kan dra iväg utan skuldkänslor då för jag har försökt mitt bästa.
  • Fruochmamma
    Anonym (Deppig) skrev 2009-01-28 10:22:53 följande:
    Jag är ganska säker på att han inte skulle säga att han vill med om jag frågar för sån är han oftast. Tänkte mer att jag skulle dra med honom som en överraskning isåfall. Jag behöver komma bort från denna vardagen har jobbat som en galning det senase året och känner mig helt slut. Men samtidigt skulle jag säkert få skuldkänslor om jag satt på SPA själv och mannen var hemma.Jag vill nog ha med honom men är rädd att hela helgen blir förstörd för att han ska fortsätta vara sur.
    Då tycker jag du ska överraska honom med denna SPA helgen! Sitt ned och prata när ni kommer dit och försök få en underbar helg tillsammans.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sweetie82
    Anonym (Deppig) skrev 2009-01-28 10:22:53 följande:
    Jag är ganska säker på att han inte skulle säga att han vill med om jag frågar för sån är han oftast. Tänkte mer att jag skulle dra med honom som en överraskning isåfall. Jag behöver komma bort från denna vardagen har jobbat som en galning det senase året och känner mig helt slut. Men samtidigt skulle jag säkert få skuldkänslor om jag satt på SPA själv och mannen var hemma.Jag vill nog ha med honom men är rädd att hela helgen blir förstörd för att han ska fortsätta vara sur.
    Om du överraskar honom med spa tycker jag inte han har nån rätt att förstöra allt genom att vara sur å grinig. Tror du han skulle vara det eller tror du han skulle bli glad och uppskatta det?? Kanske är det värt ett försök att ta med honom å försöka lappa ihop förhållandet??
  • Jorden

Är han en man som gillar överraskningar? Det är ju nästan en förutsättning. Jag förespråkar ett gemensamt beslut och ett gemensamt mål.

Svar på tråden Åka ensam på spa eller ta med mannen som man är ovän med?