• CHARLATAN

Ingen mage v. 12

Är det bara jag som inte har en tydlig mage i v. 12? Har sett massa bilder på mammor som ser ut att vara höggravida i den här veckan, men jag kan inte ärligt säga att det ens syns lite på mig. Är nojjig att det skulle vara ma men då jag läste i ngn annan tråd att om brösten fortfarande ömmar så lever barnet (och mina gör så ont så jag inte kan sova utan sport-bh) så kan jag lugna mig lite. Men som sagt, är det fler än jag utan mage i v. 12? Och när kommer den isf?

• Svar på tråden Ingen mage v. 12
  • xenaa

Oj många får den riktiga bebis magen efter vecka 18 ungefär.
    bebisen ligger i bäckenet än, har precis börja växa ut om man säger så. så det är inte konstigt att många inte har mage än. Och den magen man ser är svullna tarman i den vecka. Inget du behöver oroa dig över

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Fruochmamma

Oj det varierar jätte mycket och om några månder önskar du att magen var platt igen ;) Min mage satte igång och började växa runt vecka 19 och sedan gick det superfort!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • havsfru

Jag hade absolut ingen mage i v.12. Möjligtvis kunde den vara lite svullen på kvällarna, men det var mest för att det var en massa luft i den då. Men allt stod ändå bra till med bebisen, för vi var på ul i v.14 och allt såg så fint ut då.

Nu i v.17-18 tycker jag mig kunna se att magen växt lite. Kul!

• CHARLATAN

Oh, vad bra. Har känt mig så himla ogravid när jag sneglar på alla jättemagar, men då vet jag :)

• Fruochmamma
    CHARLATAN skrev 2009-01-28 10:54:09 följande:
    Oh, vad bra. Har känt mig så himla ogravid när jag sneglar på alla jättemagar, men då vet jag :)
    Det kommer ;) !!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • TriXiiie

jag fick veta att jag var gravid i vecka 15 o magen var fortfarande platt då.. de va runt vecka 20 som de börja synas lite.. Det är sååå Olika.. Sen är ju inte själv bebisen så stor i vecka 12.. det är nog mcyket svullnad man seer på andra me...

• CHARLATAN

Känner igen mig med att man har en mage på kvällen, dock bara med luft i, och när man sen på morgonen ska kolla igen så får man erkänna för sig själv att nej, det finns nog ingen 'riktig' mage än.

havsfru skrev 2009-01-28 10:53:48 följande:
    Jag hade absolut ingen mage i v.12. Möjligtvis kunde den vara lite svullen på kvällarna, men det var mest för att det var en massa luft i den då. Men allt stod ändå bra till med bebisen, för vi var på ul i v.14 och allt såg så fint ut då.Nu i v.17-18 tycker jag mig kunna se att magen växt lite. Kul!
  • GrönaDruvan

Bilderna du sett kan mycket väl vara från mammor som väntar andra eller tredje barnet.. då syns det tidigare.
    I vecka 12 har ju knappt livmodern kommit upp ovanför blygdbenet, så hur kan det synas? visst, man kan ju vara svullen, men bebismage är nog ovanligt.
    Min mage började komma runt vecka 17.. trodde den skulle synas tidigt eftersom jag är liten o smal, men icke..

• Flickan och kråkan

Tycker du skulle oroa dig mer OM du haft rejäl mage i v.12

Med ettan kunde jag och sambon med välvilja ana i v.20. Syntes inte för andra förrän v.25 någonting....och då var den liten.

Nu med tvåan kom det tidigare, men absolut inte förrän en bit in i andra trimestern. Kring RUL tror jag. Svullen och dan i första trimestern den här gången dock, men det försvann mellan och handlade ju inget om bebismage

Med ettan låg förresten symfusmåttet hela tiden på medelkurvan, så inget onormalt.

• Litens mamma

Då jag väntade sonen (1:a gången jag var gravid) så syntes magen egentligen inte förräns efter v 18, då man varit på UL. När jag kollar tillbaka på foton från den tiden så ser magen mest plufsig ut - ingen bebismage direkt! Har en bild från v 24, den är oxå mest plufsig där med!
    Beror nog på hur man ser ut i kroppen oxå, och hur många barn man fått innan.
    Är man liten och smal så är det klart att lilla bebiskulan syns lättare, jämfört med om man har lite hull på magen - då ser man ut som mig, dvs lite plufsig istället för söt bebiskula!
    Men den fina bebismagen kommer - tro mig!!

Trots mina visdomsord ovan så är jag själv jättenojig nu, för jag är i v 8 och märker ingenting på magen att jag är gravid.
    Började ju inte använda mammajeans förrän i ungefär v 15-17 då jag väntade sonen, men ändå är jag nojig nu i v 8 för att jag fortfarande kommer i mina vanliga jeans!
    Vad knäpp man är...!

• GrönaDruvan

Litens mamma skrev 2009-01-28 14:03:12 följande:

Då jag väntade sonen (1:a gången jag var gravid) så syntes magen egentligen inte förräns efter v 18, då man varit på UL. När jag kollar tillbaka på foton från den tiden så ser magen mest plufsig ut - ingen bebismage direkt! Har en bild från v 24, den är oxå mest plufsig där med!Beror nog på hur man ser ut i kroppen oxå, och hur många barn man fått innan. Är man liten och smal så är det klart att lilla bebiskulan syns lättare, jämfört med om man har lite hull på magen - då ser man ut som mig, dvs lite plufsig istället för söt bebiskula! Men den fina bebismagen kommer - tro mig!! Trots mina visdomsord ovan så är jag själv jättenojig nu, för jag är i v 8 och märker ingenting på magen att jag är gravid.Började ju inte använda mammajeans förrän i ungefär v 15-17 då jag väntade sonen, men ändå är jag nojig nu i v 8 för att jag fortfarande kommer i mina vanliga jeans!Vad knäpp man är...!
    Hm.. jag är liten o smal och min bebis kula syndes inte tidigt.. det där är nog olika
  • Toddes mamma

Min syntes först i vecka 22.

• Litens mamma

Ja där ser man, det är olika där med!
    Så hur man än är byggd så är det så himla olika hur pass tidigt/sent magen syns!

GrönaDruvan skrev 2009-01-28 14:05:29 följande:
    Litens mamma skrev 2009-01-28 14:03:12 följande:
    Hm.. jag är liten o smal och min bebis kula syndes inte tidigt.. det där är nog olika
  • Stark Längtan83

jag har mage men oroar mig inte särskilt mycket har gått upp 1 kg och både jag och bebisen mår bra...min mage kom tidigt men det har inte blivit så där jätte mycket större

Svar på tråden Ingen mage v. 12