Vaggvisor
Är det någon som har tips på CD-skivor med vaggvisor, eller lugna barnvisor? Jag kan bara Trollmor och jag börjar tröttna på den nu!!!
Är det någon som har tips på CD-skivor med vaggvisor, eller lugna barnvisor? Jag kan bara Trollmor och jag börjar tröttna på den nu!!!
Finns en skiva som heter Godnattvisor som jag köpt via Barnens bokklubb (f ö superbra bokklubb), de har också en video med alla vanliga rim och ramsor där de visar på ett barn rörelserna till osv. www.barnensbokklubb.se
Sov du lilla videung tycker jag om.
Finns en sångbok som heter Barnens Svenska sång bok. Där finns många tips på vaggvisor lte utspridda i boken, bla en vaggvisa från Ronja Rövardotter som heter Vargen ylar i nattens skog. Vacker tycker jag.
Eller "Nu i ro, slumra in". Den finns med i en av filmerna om Saltkråkan. Tror att den heter Brahms nattvisa eller nåt sånt egentligen. Den sjöng jag alltid för min son när han var liten.
Zebelon: Vargsången är fin tycker jag! Jag älskade den när jag var liten. Speciellt när Lovis sjöng den för Ronja.
Ekorren.
Nån som har texten till vargsången?
Jag har,ska jag skriva av den här till dig???
Mamma30: Tack, va gulligt av dig. Men jag hittade den på nätet när jag sökte på den. Tack ändå.
Jag tycker Carolas Sov på min arm är fin.
Kristine
Mamma30: kan du inte skriva av den till mig istället, snälla?
carolas cd med vaggvisor är en toppen skiva..............
Oj, oj, oj... eftersom vår första hade rätt mycket kolik så la vid till en del. Några exempel kommer här: "Visa vid vindens ängar", "Låt mig få tända ett ljus" (eller vilken annan julvisa som helst som är vacker och stilla), "Nu i ro slumra in", "Sov nu lilla lusegris", "Vargavisan", "Vyssan Lull". Ja egentligen vilken som helst som man själv tycker om även om det egntligen inte är en vaggvisa. Min man sjöng och sjunger mycket Thin Lizzy för han kan inga vaggvisor och tycker att de var/är bra.