• Pinky81

Pennor till 1åring!!

Vill börja rita med min dotter men hittar inga bra pennor ngn stans. Hon stoppar allt i munnen och jag har ingen lust å ge henne "giftiga" pennor å äta på...
    Å kritor/blyertspennor e så svåra att rita med, man måste trycka så hårt!

Ngn som vet?

/Pinky81

• Svar på tråden Pennor till 1åring!!
  • lillalitenjag

Jag har några "gelekritor" eller va de nu heter, e som tjocka kritor fast de går jättelätt att rita med! används flitigt av min 15 månaders...

de är giftfria och kostar typ 20 spänn om ni har nån dollarstore i krokarna =)

♥Tilde 2007♥
  • Ladylie

vi har en sorts tjocka färgpennor, vilket är det enda inte sonen äter upp. kritor är helt meningslöst....

paketen är röd, de heter något med junior.
    de är ca 1,5 cm i diameter och passar jättebra i handen.
    de är giftfria. köpte våra på ica

• Pinky81

Ladylie skrev 2009-01-28 13:05:16 följande:

vi har en sorts tjocka färgpennor, vilket är det enda inte sonen äter upp. kritor är helt meningslöst....paketen är röd, de heter något med junior.de är ca 1,5 cm i diameter och passar jättebra i handen.de är giftfria. köpte våra på ica
    Det låter som en super bra grejj..... Ska kika på ica nästa gång vi kommer dit!!!!!
  • vmia

barn som är ett år målar bättre med händerna...
    ex fingerfärg och ett stort vitt papper
    det blir kladdigt men roligt

lycka till :)

♥ glöm bort dina bekymmer, i morgon kommer nya ♥
  • Melanie

Min dotter tycker att det är jättekul att rita på en sån där rittavla som är grå och när man nuddar med pennan så är det väl nåt magnetiskt som kommer upp mot ytan... Svårt att förklara, men hoppas man fattar. Har ingen sån själv, men dotterns kusin har en och tycker det är jättekul som sagt och den pennan äter hon inte upp. :D

• Njord

finns jättebra kritpennor på unicef, de rullar inte iväg så mycket då de är lite kantiga

• Pinky81

Hittade jätte bra både kritor och tuschpennor på ICA!!!!

De e giftfria och lätta att rita med =)

Emilia ritade sin första teckning härom dagen!

Tack för alla tips!!!

/pinky81

• greeneyes

köpte tuschpennor på ikea för typ 9 kr!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
Svar på tråden Pennor till 1åring!!