• miaelund

    Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

    Halloj! Jag plussade (igen, tredje testet) i morse o har BF 4 okt. Har en liten flicka på snart 17 mån sen innan o skulle gärna prata mer m andra i samma läge

    Själv tycker jag att det är underbart, häftigt pirrigt o läskigt, men overkligt. Menar, HUR ska jag hinna med båda två? Lilla Saga sover i vårt rum, ofta nära mig i vår säng, det kommer ju bli svårt m en ny bebis som ligger vid bröstet hela natten tex... Sånna funderingar har jag MASSOR.....
    Fått tid t MVC iaf på måndag så då kanske det kommer kännas lite lättare att smälta allt.

    Kram!


    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 12:00
    Länk t vår BF.lista

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m42570510.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-30 11:23
    Del 2 av vår tråd

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m43533714.html
  • Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
  • lilla pop

    Hej! Hänger med från förra tråden eftersom jag ju också plussade. : ) Jag tycker fortfarande att det känns så overkligt, även om illamående, yrsel och trötthet är tydliga symptom. Tiden verkar gå så fort också, jobbar heltid och har en 2-åring hemma så det blir ju inte så mycket tid att hinna tänka/känna direkt. Jag har t.ex. ännu inte ringt MVC för inskrivning. Det börjar nog bli dax...

  • miaelund

    Känner samma sak, trots symptom är det svårt att förstå
    Sitter nu på jobbet så jag kan inte skriva så mkt, ses nog snart igen

    KRAM!


    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Bellbox

    Hej
    Jag har också precis plussat!
    Har en dotter på 11 månader hemma (är föräldraledig) och från att ha haft väldigt svårt att bli gravid p.g.a PCO(s) så tog det sig denna gång utan hormoner
    -vi har alltså inte skyddat oss...
    Har ju oregelbunden cykel men kort Luthealfas, så jag gissar på att BF (om allt går vägen) blir runt den 8-9 oktober... Då är lillan bara 19,5 månader drygt *hjälp!*
    Oroar mig för det mesta käns det som just nu pendlar mellan total lycka, oro och förvåning!
    *Hoppas det är normalt!*


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • idacathrine

    Hej hej, jag har också plussat :D

    Har en dotter född i okt 07, bebin i magen BF 5e okt 09.

  • miaelund

    Gomorr

    dag ska ja t riga m ngr kompisar o har inte berättat för dem om lilla fröet i magen, vill inte berätta än heller. Så nu t min fråga, HUR smusslar jag på lättast sätt m ickealkoholhaltiga drycker så de ej misstänker ngt?
    Har ni ngr tips?


    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Bellbox
    miaelund skrev 2009-01-30 07:55:21 följande:
    Gomorr dag ska ja t riga m ngr kompisar o har inte berättat för dem om lilla fröet i magen, vill inte berätta än heller. Så nu t min fråga, HUR smusslar jag på lättast sätt m ickealkoholhaltiga drycker så de ej misstänker ngt?Har ni ngr tips?
    Åhhhh så svårt
    En "klassiker" är ju att säga att man går på penicillin för urinvägsinfektion t.ex men det är ju stor risk att dina vänner anar vad som är på G då
    Men det är ju helt klart enklaste sättet att slippa problemet & bara kunna dricka alkoholfritt!

    Hörde någon gång om någon sm skulle på fest & som hade med sig en 50cl PET-flaska med röd juice/saft/dricka som liknade rödvin (stark svartvinbärs-saft kanske?) i handväskan!
    Hon tog då med sig det ÄKTA vinglaset hon fick i baren på toaletten, hällde ut & när hon kom tillbaka sippade hon alltså fusk-vin
    Rätt omständigt!! & rätt dyrt att behöva köpa äkta vin för att slänga ut det

    Nej, hoppas någon annan här har idéer att komma med
    *Trevlig resa!*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bellbox

    Ps: en annan alltför avacnerad idé kanske hade ju varit att köpa alkoholfria drinkar i baren & sen inför dina vänner låtsas "smussla" i  "fusk-vodka" under bordet (d.v.s typ vatten i en mini-flaska) i drinken sittandes vid baren
    Då framstår du ju som snål men DE tror säkert att du spetsar de billiga alkoholfria drinkarna typ Coca Cola

    Men som sagt; hoppas någon annan har en smartare idé


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • ellen84

    hej! jag plussade igår, bf 3 okt enligt familjelivs kalender! är fortfarande hemma med min son som blir ett nu i februari så nu gäller det att fixa dagis å jobb fort som tusan.. pluggade innan förra barnet så har haft lägsta möjliga föräldrapenning och det vill jag INTE uppleva igen! jag är självklart jätteglad men samtidigt stressad, nervös och orolig..

    ang alkohol så ska jag också ut på en länge planerad middag i helgen, vi har verkligen planerat att "supa till de lite!.. jag tänker nog köpa en öl i början å aldrig låta den ta slut, ha glaset brevid men drick vatten istället. efter en stund tänker inte de andra på vem som dricker vad å hur mycket. hoppas jag iaf!

  • Bellbox
    ellen84 skrev 2009-01-30 15:00:02 följande:
    hej! jag plussade igår, bf 3 okt enligt familjelivs kalender! är fortfarande hemma med min son som blir ett nu i februari så nu gäller det att fixa dagis å jobb fort som tusan.. pluggade innan förra barnet så har haft lägsta möjliga föräldrapenning och det vill jag INTE uppleva igen! jag är självklart jätteglad men samtidigt stressad, nervös och orolig.. ang alkohol så ska jag också ut på en länge planerad middag i helgen, vi har verkligen planerat att "supa till de lite!.. jag tänker nog köpa en öl i början å aldrig låta den ta slut, ha glaset brevid men drick vatten istället. efter en stund tänker inte de andra på vem som dricker vad å hur mycket. hoppas jag iaf!

    Vad roligt; då är vi i rätt "lika" situation Jag fick min dotter i februari 2008, är hemma fortfarande-tänker vara det också fortsättningsvis om allt går bra med den lill* i magen


    Ska du alltså jobba nu innan bebisen kommer då?


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan min ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • ellen84

    ja det är nästan precis samma ju! vad skönt att kunna va hemma hela graviditeten!jag måste jobba å höja min sgi, annars blir det fattigt.. lär ju bara kunns bli timanställd ( jobbar inom vården ) men kan ju hoppas det dyker upp något vikariat!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?