• Singoalla

Hjälp! Jag vill hitta den bästa helhetslösningen för internet, tv och telefoni!

Vi ska flytta, och skaffa nytt bredband och fixa så vi kan se tv. Så småningom ska vi köpa en platttv, och det vore ju kanon om allt kunde, såsmåningom fungera tillsammans, och även med ett bra ljud - för både musik och tv.

Hur gör man? Vi kan inget om detta!

• Svar på tråden Hjälp! Jag vill hitta den bästa helhetslösningen för internet, tv och telefoni!
  • Singoalla

mm, jo, jag har sett det.... men efter provmånaderna verkar det ändå bli rätt dyrt tycker jag.

• Pappa G

Utveckla mer vad du söker, så kommer tips!

Abbonnemang med telefoni, bredband och TV integrerat finns det idag mig veterligen bara Telia som erbjuder (via ADSL-teknik).

• Alexa

Och ComHem..

HATA fog-j-vla-lossning..
  • Pappa G

Alexa skrev 2009-01-28 14:26:29 följande:

Och ComHem..
    Jo, men då snackar via kabel.
    Det framgår ju inte av Ts inlägg att det finns Comhem-anslutning dit de ska flytta..
  • Alexa
    Pappa G skrev 2009-01-28 14:27:25 följande:
    Alexa skrev 2009-01-28 14:26:29 följande: Jo, men då snackar via kabel.Det framgår ju inte av Ts inlägg att det finns Comhem-anslutning dit de ska flytta..
    Precis.. Det framgår inte.. Just därför jag skrev ett alternativ..
    HATA fog-j-vla-lossning..
  • inze
    Singoalla skrev 2009-01-28 12:58:19 följande:
    mm, jo, jag har sett det.... men efter provmånaderna verkar det ändå bli rätt dyrt tycker jag.
    Om man nöjer sig med gratiskanalerna kostar det ju inte mer. Men fler kanaler kostar väl även med andra alternativ.
  • Pappa G

Man ska ju vara klar över att IP-telefoni inte fullt är i klass med vanlig telefoni. Inte samma säkerhet (försvinner ju om strömmen går) och lägre ljudkvalité ibland (mobilnivå).

När det gäller Telias Digital-TV så har den många fördelar, men det finns fortfarande lite "barnsjukdomar" som att bilden ibland "fryser" och boxen kräver omstart då och då.

Svar på tråden Hjälp! Jag vill hitta den bästa helhetslösningen för internet, tv och telefoni!