• Doldis987

Svan vs babybjörn - babysitters

Var på öppna förskolan idag och satte min 4-månaders i en babybjörn babysitter. Han är mycket kräsen med sittdon men den verkade han gilla. Har googlat lite och många tycker att Svan-bouncer är bättre. Ungefär samma pris men svanen tyckte jag var snyggare. Är det samma sköna gung, och lika lätt för bebisen att få fart själv i svanen??

• Svar på tråden Svan vs babybjörn - babysitters
  • Stargirl

Jag har testat båda men Baby Björns är överlägsen tycker jag.

• Doldis987

Är det inte samma gung i svanen? Vet inte om jag vågar chansa på en svan utan att han provat den.

Stargirl skrev 2009-01-28 13:07:30 följande:
    Jag har testat båda men Baby Björns är överlägsen tycker jag.
  • Stargirl

Neolotta skrev 2009-01-28 13:10:58 följande:

Är det inte samma gung i svanen? Vet inte om jag vågar chansa på en svan utan att han provat den.
    Nej den är ju mer solid medan babybjörnen är mer gungig och lättare och enklare konstruktion.
  • Doldis987

Ok, det avgör saken! Jag har en chicco-sitter men den är ju också stel och solid så han han omöjligt gunga fart själv.

Tack för hjälpen!

Stargirl skrev 2009-01-28 13:28:13 följande:
    Neolotta skrev 2009-01-28 13:10:58 följande:
    Nej den är ju mer solid medan babybjörnen är mer gungig och lättare och enklare konstruktion.
  • Doldis987

Jag har läst det testet. Det som Babybjörn fick minus var var ju för konstruktionen, men det sviktet som den ger är ju oslagbart. Sen har dom kommit med en ny modell (och höjt priset rejält) så jag antar att dom kanske har tagit till sig av resultatet?

Lauris skrev 2009-02-01 23:50:27 följande:
    Har själv suttit och kollat efter babysitter och det här kan ju vara värt att läsa: www.testfakta.se/Article.aspx
  • Lauris

Jaha, finns det ny modell så är det ju en annan sak. De borde ju ha tagit till sig av resultatet.

• s k r i n d a

Testresultatet blev väl dåligt mest för att de angett så hög maxvikt, alltså kan ett barn på typ 1,5-2 år slå i rumpan i golvet om det sätter fart på gunget... Inget skäl att undvika den bästa sittern för bebisar tycker jag

• modestyclara

Jag har haft båda och fördelen med babybjörn är att man kan få bättre liggläge, de ser bättre åt sidan och lekbågen.

Nackdelen är att den är svårare att justera lutningen på...

• Doldis987

Vad tyckte du om själva gunget? Var det lätt för barnet att få fart själv i svanen?

modestyclara skrev 2009-02-02 22:05:34 följande:
    Jag har haft båda och fördelen med babybjörn är att man kan få bättre liggläge, de ser bättre åt sidan och lekbågen. Nackdelen är att den är svårare att justera lutningen på...
Svar på tråden Svan vs babybjörn - babysitters