• Wednesday85

Kliande ärr på magen..

Har ett gammalt blindtarmsärr på magen som nu har börjat klia väldigt mycket och det har även blivit som en röd liten svullnad precis i ena kanten..
    Väntar nu på att bm ska ringa upp mig så jag vet om det behöver kollas upp.
    Någon mer som har lite större är på magen? Ser det ut som innan graviditeten på er eller har det blivit annorlunda?

Är i v.39 förresten.

• Svar på tråden Kliande ärr på magen..
  • Engelina

Har inget ärr på magen men det kliar ändå mycket på magen, jag har precis köpt "Havandeskapsolja" från Weleda som jag smörjer magen med. Det lindrar mycket bra!

• Sweetkira

Jag blev opererad för blindtarmen i v.16 så mitt ärr är både långt, illrött och kliar. Har även fått som en klump under huden som gör väldigt ont. Däremot har jag inga gamla ärr på magen men då ärrvävnad ofta är känslig kanske det kliar och så pga att huden sträcks ut.

• Wednesday85

Ja, det kliar massor på hela magen och har så gjort i många veckor, men det är just att det blivit som en liten röd svullnad i kanten...
    Smörjer mig annars 2 gånger varje dag med mandelolja, men det kliar ändå tyvärr.

Sweetkira- Oj, det låter jobbigt att bli opererad under graviditeten, tur att dom inte behöver göra lika stora snitt längre.

• Sweetkira

Wednesday85: Lät skumt med svullnaden men hoppas din bm kan ge dig ett lugnande besked! Borde inte vara något farligt!

Var ingen höjdare att opereras under graviditeten vill jag lova. Och att det sen visade sig vara helt i onödan och att de gjorde snittet ca 10 cm långt gjorde inte saken bättre. Men bebben klarade sig fint iaf och det var huvudsaken :)!

• Wednesday85

Sweetkira- Jaha, trodde inte dom gjorde så stora snitt längre, mitt är också runt 10cm.
    Vilken vecka är su i nu då?

Pratade med bm och hon sa att det var nog ingen fara, men om det började vätska sig så skulle jag höra av mig igen..

• Sweetkira

Wednesday85: Är i vecka 30 =)! Var drygt från början då såret skulle läka samtidigt som magen ville växa men annars gick det bra. Nuförtiden går de ju ofta in med titthålsoperation men pga graviditeten så fick de öppna istället.

Ah lät ju jättebra att hon inte trodde att det va nån fara. Ska hålla tummarna för att det inte blir värre! Och snart får du även träffa din lilla bebis !

• MyggaMygg

Har snitt ärr som kliar ibland till en förbannelse. Snittet är gjort - 05

Svar på tråden Kliande ärr på magen..