Vilken är din godaste tårtfyllning?
Här tages tacksamt emot tips och idéer!
Det är en fördel om de är lätta att göra, såklart!
Här tages tacksamt emot tips och idéer!
Det är en fördel om de är lätta att göra, såklart!
Mosade bär med grädde o socker. Gillar inte när det blir för sött, typ köpe princesstårta är vidrigt. Mycket bär ska det vara.
Grädde, hallon och florsocker
Brukar göra en botten till en drömrulltårta (rulltårtsbotten med kakao, gjord på potatismjöl). Sedan blandar jag vispad grädde, hallon och florsocker. Lägger detta på botten och rullar ihop.
Busenkelt och sååå mumsigt!
Fyllningar som ag tycker är goda är bla:
ahlagensbilarfluff
dumlefluff
vaniljgrädde (marsankräm blandar med grädde)
olika fruktkrämer tex päron, jordgubb som man blandar med själva marsanpulvret ( om man vill kan man även blanda i vispad grädde)
päronmousse
vitchokladmousse
hallonmousse
blåbärsmousse
bananmousse
chokladkärm/mousse
Kan bara konstatera att jag gillar mousse
På det ena lagret brukar jag ha banan och vispad vaniljsås och på det andra lagret chockladmousse med crisp, garnerar sedan med riven choklad!
Supergott! =)
Ska göra en kitty-tårta till dotterns födelsedag. På den tänkte jag ha jordgubbsmousse, kokoksmousse och fox-kola fluff på. Med MMF överdrag. Hoppas att det blir gott. Jag tror det.
Jag är en fruktälskare, så därför blir mitt självklara svar till en sockerkakstårta:
lager 1 : mosade jordgubbar
lager 2 : rivet äpple
mummelman hur gör du kokosmoussen?? låter så himla gott:P
Jag gillade kombinationen kokosmousse och limemousse, mums! Recept på massor av fyllningar finns i hos medlemmen JFL i hennes blogg "att fylla tårtor".
En enkel och nyttig är frysta bär och banan som rörs tills det blir som sorbé, inget sock behövs eftersom bananen är så söt.
Vanlig tårtbotten, så att det kan bli 2lager fyllning.
Lager 1: Mosad banan
Lager:2 Aprikospure Barnmatsburk Semper el. Nestle.
Ganering: Grädde med Kiwi el. Persikor på burk
Franzipankräm- håller sig bättre än grädde och är med vanlijsmak.
Japp, kolla JFL! Mycket bra godsaker där.
hjortronfluff och chokladfluff(ingen söt o sliskig utan mer åt det mörka hållet) o vaniljfluff...smaskens..