• Ia 1974

Privata förlossningskliniker i Stockholm?

Hej,

Någon som vet om det finns några privata förlossningskliniker i Stockholmsområdet?

Gärna om någon har erfarenhet också.

Hälsn,
    Ia

• Svar på tråden Privata förlossningskliniker i Stockholm?
  • Senap

Jag födde på BB Sthm som är privat. Den är offentligt finansierad (dvs alla med normal graviditet) kan söka dit, men har sin egen förlossningsklinik och MVC och drivs privat.
    bbstockholm.se

Jah hade bara positiva upplevelser där och ska föda nästa där också.

My sugar is raw
  • Ia 1974

Fast det är väl halvprivat bara? Man betalar väl någon mindre summa per dygn väl?

• Senap
    Ia 1974 skrev 2009-01-28 17:07:06 följande:
    Fast det är väl halvprivat bara? Man betalar väl någon mindre summa per dygn väl?
    Hur menar du halvprivat?
    Mamman betalar samma avgifter som i landstingets regi (då de har avtal - som jag sa det är offentligt finansierade)
    Männen betalar mer men då ingår helpension. (står på hemsidan som jag länkade till)
    My sugar is raw
  • Senap

Alltså de är ett privat aktiebolag som har avtal med staten för finansiering av sjukvård.

My sugar is raw
  • SallyK

Tänker du privat som i USA-privat? I så fall finns det inget sådant alternativ i Stockholm. Det "privataste" du kan komma är nog BB Stockholm!

• Ia 1974

Ok, ja det var nog mer åt det hållet jag tänkte - alltså helt privat, där man betalar allt själv.
    Tack för dina svar.

/Ia

• Senap
    Ia 1974 skrev 2009-01-29 08:54:38 följande:
    Ok, ja det var nog mer åt det hållet jag tänkte - alltså helt privat, där man betalar allt själv. Tack för dina svar. /Ia
    Man måste ha statens tillstånd för att få ha ett sjukhus. Det var väldigt nyligen reglerna ändrades så man får ha privata sjukhus och de reglerar fortfarande vilken typ av vård de får ge.
    My sugar is raw
Svar på tråden Privata förlossningskliniker i Stockholm?