• Flutterby

Stopp i avloppet(badkar+tvättställ), vad göra?

Vill ha era bästa tips på hur jag ska få bukt med avloppen i badrummet. Fanns en gel förr som man hällde i, men den säljs inte längre o kaustiksoda ska man ju INTE använda säger de som vet(rörmokarna?). Vi har ingen sådan där böj på tvättställsröret, och badkarsröret kommer man ju knappt åt, vi har dessutom en sådan propp där(alltså proppen som gör att man kan fylla badkaret med vatten ), som inte går att ta bort.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Stopp i avloppet(badkar+tvättställ), vad göra?
  • marjalena

Har inga vidare bra tips. Men nog 17 måste det väl gå att ta bort proppen i badkaret iaf? Har du provat att skuva loss den?

• Astarte

Kolla om det är plaströr innan du häller i ev. propplösare, det gjorde inte vi. . . *FRÄS*

• Flutterby

marjalena skrev 2009-01-28 16:26:49 följande:

Har inga vidare bra tips. Men nog 17 måste det väl gå att ta bort proppen i badkaret iaf? Har du provat att skuva loss den?
    Jo, men den sitter fast under "spjället" eller vad man nu ska kalla det...
  • Mamsis

Bikarbonat + salt + hett vatten.

• smulan 75

Hade likadant min man rensade först o tog bort hårrester mm sen hällde han i Mr muscle avloppsrengörare(köpte på ica) och vips så funkade det perfekt.

• Flutterby
    CosmicCat skrev 2009-01-28 16:28:59 följande:
    Prova att hälla kokande vatten i avloppet, det kan hjälpa.
    Fast jag misstänker att det är en massa hår som är boven o då hjälper väl inte kokande vatten nå't värst?
  • Flutterby

smulan 75 skrev 2009-01-28 16:30:11 följande:

Hade likadant min man rensade först o tog bort hårrester mm sen hällde han i Mr muscle avloppsrengörare(köpte på ica) och vips så funkade det perfekt.
    Fast det är ju kaustiksoda det också!?

Måste alltså försöka rensa manuellt då.
  • Flutterby

Mamsis skrev 2009-01-28 16:29:58 följande:

Bikarbonat + salt + hett vatten.
    Kan det bita på en halv peruk fastkilad i rören tro?
  • Mamsis

*upprepar mig* Bikarbonat + salt + hett vatten Men, givetvis är det bäst om du rensar manuellt. Först iaf.

Svar på tråden Stopp i avloppet(badkar+tvättställ), vad göra?