• Anonym

SNÄLLA HJÄLP det hänger ut nåt konstigt från slidan

Jag gråter och känner mig jätte äcklig!
    Jag har fått som en utväxt som tittar fram längst bak vid slidöppningen. Det är svårt att förklara men det ser ungefär ut som en del av slidväggen fast det ser ut som en liten arm med fingrar på längst fram. Jag har provat att trycka tillbaka den in i slidan och det går och gör inte ont, men så fort jag släpper så trillar den fram igen. När jag står upp med benen ihop så är det "fingrarna" som sticker fram mellan benen. Och om jag sitter eller ligger ner så kommer hela "armen" fram. Vad kan det vara?? Och kan man göra något åt det?? Jag känner mig totalt osexig. Har googlat på intimkirurgi men där står det ju bara om förminskning av blydläppar och att göra sig trängre. Kan man opperera något sånt här tro?????

• Svar på tråden SNÄLLA HJÄLP det hänger ut nåt konstigt från slidan
  • Anonym

Antingen så kan det kanske vara hemorojder. Eller så kan det vara så att du har fått framfall. Kontakta gyn!!

Har du ont? Hur länge har du haft så?

• glammis

Kondylom? Har du fött barn nyss? Då kan det kanske vara framfall, precis som har skrivits...

• mysmika

Hemoroider har man inte i slidan....
    Har du nyss fått barn?
    Boka en tid hos gyn, och be de kolla upp det....

• Anonym

Vad är framfall????
    Jag har inte ont.
    Jag födde barn för 14 månader sen.
    Upptäckte det nu idag när jag kollade i spegeln och sist jag kollade såg jag inte ut så. Sist var väl för en månad sedan.
    Jag ska ringa gyn imorgon men det känns så jobbigt att vänta och jag är jätte ledsen.

• glammis

Det kanske kan vara en polyp? De är helt ofarliga och kan opereras bort.

• EllieMay

Anonym skrev 2009-01-28 17:11:08 följande:

Vad är framfall????Jag har inte ont.Jag födde barn för 14 månader sen.Upptäckte det nu idag när jag kollade i spegeln och sist jag kollade såg jag inte ut så. Sist var väl för en månad sedan.Jag ska ringa gyn imorgon men det känns så jobbigt att vänta och jag är jätte ledsen.
    Framfall är när slid muskulaturen blir förslappad och livmoderna kan ramla ned så att tappen blir synlig eller i vissa fall hänga utanför slidan
    Annars kan det vara någon muskel som tappat fäste och hänger ut, eller om dy blev sydd kan det ha blivit en konstig läkning som behöver åtgärdas.
  • Anonym (oxå tapp)

Jag har en liten tapp som syns ibland, det är en del av mödomshinnan som sitter kvar.

• Anonym

tack för hjälpen!
    Då hoppas jag på att det är ofarligt och att det går att operera bort.

• Anonym

om det nu är framfall och jag ska operera mig mot detta, hur länge tror ni man får vänta på operation då?

• Anonym (fundersam)

Hur har det gått för dig idag?
    Har du pratat med gyn?

Jag upptäckte nästan likadant på mig själv nyss nämligen, känner mig ledsen o orolig...

Det var ca 3 veckor sedan som jag fick barn efter en rekordsnabb förlossning, så jag är rädd för att det är framfall jag fått...

Svar på tråden SNÄLLA HJÄLP det hänger ut nåt konstigt från slidan