• Flutterby

Badkarspropp som är fasskruvad!?!

Hur 17 får man loss badkarsproppar av sådan modell som sitter fast i "spjället"? Vill kunna använda sådan där sugpropp för att försöka bli av med stopp i röret, men proppen sitter ju i vägen!

• Svar på tråden Badkarspropp som är fasskruvad!?!
  • Hallonröd

Men den delen i badkaret måste väl gå att ta bort?

Spjället..??!!

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • marjalena

När du säger spjället, menar du då det galler som sitter för hålet? Sitter proppen alltså fast under gallret eller ovanför? Sorry om jag är lite korkad, men jag försöker få en bild i huvudet av hur det ser ut

• Flutterby

Spjäll var nog fel ord! Ja, gallret i hålet menar jag, proppen sitter fast UNDER det!

• Hallonröd
    marjalena skrev 2009-01-28 17:17:41 följande:
    När du säger spjället, menar du då det galler som sitter för hålet? Sitter proppen alltså fast under gallret eller ovanför? Sorry om jag är lite korkad, men jag försöker få en bild i huvudet av hur det ser ut
    Ja jag fattar inte heller Generad
  • marjalena

Flutterby skrev 2009-01-28 17:18:44 följande:

Spjäll var nog fel ord! Ja, gallret i hålet menar jag, proppen sitter fast UNDER det!
    Men hur gör du för att stänga proppen då om den sitter under gallret?
  • Flutterby

Om ni tänker en tvättställspropp: den kan man ju bara lyfta bort, eller hur? Den här badkarsproppen ser i princip likadan ut, men sitter fastskruvad i gallret.

• Hallonröd
    Jaha....då fattar jag Flört Blir nog till att ta något annat än en sugpropp för jag tror inte det går att få bort, om det är en sån modell som jag tänker på
  • Flutterby

marjalena skrev 2009-01-28 17:19:48 följande:

Men hur gör du för att stänga proppen då om den sitter under gallret?
    Själva proppen är inte under gallret, bara det som gör att den sitter fast!

*tar snart fram kameran*
  • marjalena

Men jag tror att du bör kunna skruva på den så att överdelen lossnar, då kommer du åt att rensa.

• marjalena

Flutterby skrev 2009-01-28 17:21:00 följande:

marjalena skrev 2009-01-28 17:19:48 följande:
    Själva proppen är inte under gallret, bara det som gör att den sitter fast!*tar snart fram kameran*
    Men då är det en sån som man skruvar på. Spring och testa nu!!
Svar på tråden Badkarspropp som är fasskruvad!?!