• LillaBibbi

Hur nyttig är Mannagrynsgröten egentligen?

Ja detta undrar ajg då jag verkligen inte kan äta någon anna gröt! Jag ärter den alltid på morgonen nu när jag har börjat träna efter att jag gått min prommenad.. men hur nyttig är den egentligen?

• Svar på tråden Hur nyttig är Mannagrynsgröten egentligen?
  • Kenzie

Inte alls nyttig anser jag. Full av snabba kolhydrater som gör att ditt blodsocker skjuter i höjden för att snart dyka igen. Ingen vidare start på morgonen.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • Karisma

en portion mannagrynsgröt 248kcal, en port havregrynsgröt 137kcal. (ej inkl mjölk till gröten) Så visst är mannagryn onyttigare men väldigt god.

Men man håller sig ju mätt länge på gröt. Tex enligt viktklubben så är det absolut bra för mig att äta en portion mannagrynsgröt till frukost. Håller mig inom ramarna för frukosten. (Jag bör äta ca325kcal till frukost)

Jag brukar göra klappgröt ibland, mannagrynsgröt gjord på vatten och sylt istället för mjölk. Smarrigt!!!

/K

• fam kaos
    Svar på #2
    Hur gör man klappgröt?
  • DizNick

Nu vet jag inte hur nyttigt det är. Men havregrynsgröt går inte ner i min mage=/ BLÄ! Mannagrynsgröt, MUMS=)

• Zeen

Grahamsgryn är väl kanske något nyttigare..? Vet inte säkert men det borde väl rimligtvis vara så. Den gröten blir ju väldigt lik mannagrynsgröt - fast godare. (min åsikt)

• Karisma

Det står på påsen hur man gör klappgröt, fast de kallar det klappkräm. Vi åt alltid det på lördag morgon när jag var liten

Hittar du inte hur man gör så kan jag skriva in senare.

fam kaos skrev 2009-01-28 17:53:31 följande:

Svar på #2Hur gör man klappgröt?
  • Karlsson

Sen finns det ju dinkelmannagryn, som ju borde vara nyttigare.

Annars vill jag också slå ett slag för grahamsgrynen, lika slät som mannagryn men förmodligen nyttigare gissar jag.

Svar på tråden Hur nyttig är Mannagrynsgröten egentligen?