• Anonym (ledsen)

Stor spricka i analen...gör så ont!!

Sedan jag fick barn för ca 4 månader sen så har jag haft ont när jag ska gå på toaletten. Det blöder nästan varje gång och känns som hela analen spräcks. Äckligt jag vet. Man blir påmind om att föda barn igen...Det gör ont när jag sitter och ibland när jag går.
    Har efter mkt om och men varit ner på vårdscentralen en gång och blivit undersökt, bland det värsta jag varit med om! Läkaren sa att jag förmodligen hade sprickor och jag fick en salva som skulle påskynda läkningen. Salvan får jag enorm huvudvärk av vilket också påverkar mitt humör.

Salvan har inte hjälpt särskilt mkt. Det blir lite bättre på kvällen och över natten men sen när jag går på toaletten på morgonen så börjar det om igen. Tittade i en liten spegel idag och såg en jättestor spricka i analöppningen. Det gör så ont!! Finns det nåt mer man kan göra...? Vill inte gå till läkaren igen, men måste väl kanske...

• Svar på tråden Stor spricka i analen...gör så ont!!
  • Flygfotogen

Stackare, hoppas att det läker snart. Får man fråga vad du fick för salva? Vad den heter alltså.

• Anonym (ledsen)

Tack!
    Glycerylnitrat 1% i Essex kräm
    Finns knappt nåt om den på FASS. Om jag får så himla ont i huvet så tycker man det borde påverka lilla gumman också som ammas...

• Anonym (tjej)

låter hemskt ont tycker du ska gå till läkaren igen jag brukar se till att få en kvinnlig läkare när det är nått om underdelen tycker dom är mera försiktiga nämligen..

• Anonym (mamma mu)

analsprickor läker av sig självt, men det kan ta lite tid. Försök att inte bli hård i magen. Drick mycket. Eftersom du ammar så går mycket vätska dit. Inutyol salva är ju toppen till det mesta, testa den kanske!?

• Anonym (ledsen)

Ja jag borde kanske gå ner igen eftersom det gått 4 mån nu...

Ska prova inutiol, har vi hemma. tack för ni svarar

• Anonym

apoteket har väl en hel serie för diverse ändtarmsbesvär? ex ac3! testa det. sen rekommenderar jag att ta laxoberal ett par dagar så att det får läka, det gör att avföringen blir jätte mjuk, inte diarré men mjukt! slipper du krysta liksom.

lycka till, är inte det minsta avundsjuk på dig nu!

• redneck girl

sök upp din bm,hon kan säkert hjälpa dig.det känns bättre att visa underredet för någon man har förtroende för.ring i morgon.så ont och ingen hjälp,bedrövligt.jag lider med dig.

• Anonym (ledsen)

Tack för era svar! Vi ska på mvc-träff imorgon så då kan jag höra med henne efteråt.

• Anonym

Jag hade det så!
    Testa diverse olika sen kom jag fram till xyloproct!
    På en vecka var det borta!!

• Anonym (ledsen)

finns det receptfritt??

Svar på tråden Stor spricka i analen...gör så ont!!