• Åttiosjua

Ge mig massor med tips på billig husmanskost!!

Måste dra ner på matkostnaderna så snälla ge mig massor med billiga och goda tips på husmanskost =)

• Svar på tråden Ge mig massor med tips på billig husmanskost!!
  • Bohman

blodpudding är billigt...
    men det är nte gott
    o så vet jag inte om det är husmanskost

men potatismos och korv kanske?!
    Pasta o köttbullar?

♥(¯`°?.¸ ♥Jesper ♥¸.?°´¯) ♥ ♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilma ♥¸.?°´¯)♥
  • Åttiosjua
    Svar på #1
    littlepixiegrl skrev 2009-01-28 19:19:47 följande:
    Kålpudding brukar bli billigt!
    Aa det kostar nog inte särskilt mycket men typiskt att jag inte tycker om just kålpudding =(
  • Avelyn

Ungspannkaka är billigt och gott. Extra gott med bacon i. På Willys brukar vi köpa jättepack bacon. Skära i små bitar och frysa ned i portionspåsar. Eldorado har jättepaketet.

Ett annat tips är : Bacon blandat med keldas ostsås, servera med pasta. Jättegott! Tipset fick jag av en god vän.

• Åttiosjua
    Svar på #2
    Bohman skrev 2009-01-28 19:21:46 följande:
    blodpudding är billigt...men det är nte gott o så vet jag inte om det är husmanskostmen potatismos och korv kanske?!Pasta o köttbullar?
    Nä blodpudding är ingen höjdare och potatismos är urk för mig. Pasta och köttbullar är nog det vi lever på snart haha.
    Måste försöka variera maten mer
  • ebben

köttsoppa
    ärtsoppa
    köttgrytor med massa rotfrukter
    gratänger på pastarester
    korvgrytor med rotfrukter

• Åttiosjua
    Svar på #4
    Avelyn skrev 2009-01-28 19:23:51 följande:
    Ungspannkaka är billigt och gott. Extra gott med bacon i. På Willys brukar vi köpa jättepack bacon. Skära i små bitar och frysa ned i portionspåsar. Eldorado har jättepaketet. Ett annat tips är : Bacon blandat med keldas ostsås, servera med pasta. Jättegott! Tipset fick jag av en god vän.
    Ja ugnspannakaka har jag funderat på att göra men jag är ingen superkock i köket och kan bara det enklaste.
    Hur gör man lättast en god ugnspannkaka? Kan man frysa den om det blir över?
  • Åttiosjua
    Svar på #7
    Avelyn skrev 2009-01-28 19:27:03 följande:
    www.recepten.se/recept/makaronipudding.html detta är gott. Görs billigt av t ex euroshoppers påläggsskinka och gul lök som är billigare. Euroshopper har billiga makaroner med.
    Ja makaronilåda ska det bli i någon av dagarna härnäst, tittade på receptet och det var lättare än jag trodde. Kan nog till och med jag lyckas göra =)
Svar på tråden Ge mig massor med tips på billig husmanskost!!