lära sig brodera
jag vill lära mig att brodera, vart kan jag lära mig det? finns det någon nybörjarklubb som man kan gå med i?
jag vill lära mig att brodera, vart kan jag lära mig det? finns det någon nybörjarklubb som man kan gå med i?
Här kommer en länk. Kanske dom kan rekommendera dig nån sida...
www.sysidan.se/
tack för tipset, finns det några sidor som säljer sysaker på postorder?
sysidan har nog en hel del bra länkar.
Hade det förut allafall.
Lycka till, det är ROLIGT att brodera.
Kan du något alls? Har du broderat i skolan? I annat fall så är det enkelt och roligt att börja med korsstygn och det är lätt att lära sig ur en bok, kolla på biblioteket, de brukar inte vara så svåra att hitta, eller på nätet. Andra lätta sömmar som man kan lära sig själv finns också enkelt beskrivna i olika böcker. Har du inte gjort något alls så kan du ju börja med ett litet startpaket med mönster och trådar och duk allt i ett -tex i korsstygn. Men välj ett pyttelitet arbete som första grej! En tavla på ca 15x15 tar en vecka för mig om jag syr så mycket jag orkar. Det är pilligt men roligt!
sorry att det blev så långt, och jo det brukar ordnas kurser i tex yllebroderi -enkelt och snyggt det med.
Tycker att du ska låna en bok om broderier på biblioteket och sedan köpa ett enkelt broderi där allt ingår på någon tygaffär.
Det är det enklaste och billigaste sättet om du inte har någon som kan lära dig alldeles bredvid förstås
Lycka till!
Missade Reddogs inlägg...
tack för tipsen det blir till att gå till bibblan och låna böcker
tack så mycket