• kristall

Nackträning för en snart 3-månaders baby?

Hur mycket tränar ni nacken på era 3-månaders babys & hur stabila är dom ? hur länge orkar dom hålla upp huvudet när de ligger på magen.Min flicka gillar inte alls att ligga på magen,men tränar nacken några minuter åt ggn,ett par ggr om dagen.Sen det där att greppa saker.... hon kan ju ta tag i saker men är inte särskilt intresserad av det heller.
    Är nyfiken på era barn hur dom fungerar,men förstår att alla är olika....

• Svar på tråden Nackträning för en snart 3-månaders baby?
  • Nellabus

Jag har en amningskudde som min 10 veckors bebis ligger över. Han tycker det är jätte kul eftersom huvudet inte blir lika tungt. Han ger liksom inte upp och därför har han blivit jätte stark.

• kristall

Nellabus skrev 2009-01-28 21:13:09 följande:

Jag har en amningskudde som min 10 veckors bebis ligger över. Han tycker det är jätte kul eftersom huvudet inte blir lika tungt. Han ger liksom inte upp och därför har han blivit jätte stark.
    Men då kanske jag skulle lägga en ihoprullad handuk under hennes armar för att underlätta det hela.... bra tips det där m amningskudden...tack
  • MammaJe

Jag har en tjej på 13 veckor som inte heller gillar att ligga på mage, blir helt hysterisk. Hon är därför inte speciellt duktig på att hålla upp huvudet. Vi brukar försöka ha henne på mage några gånger per dag o då lägger vi en hoprullad handduk under hennes bröstkorg, då går det mkt lättare. Har även upptäckt att hon tycker bättre om att ligga på mage i över mina knän när jag sitter i soffan, då klarar hon av att ligga mycket längre stunder.

• Blåklockan79

Ett tips är att prova på skötbodet, så de är högre upp och får se mer saker, eller att ligga på golvet bredvid. Det funkade bättre för min tjej i början...

• FrkJenny

Jag hade huvudsakligen min son i bärsjal istället; de övar ju nacken ännu bättre där.
    Vill man ha dem liggande på mage så är bästa tipset att lägga sig själv mittemot så barnet har ögonkontakten att sträva mot. En skön liten micropaus i vardagen - bara ligga och "småprata" med varandra på en filt några minuter

Svar på tråden Nackträning för en snart 3-månaders baby?