• BenZaa

Grannar som stör...

Vet inte om jag valde rätt tråd för detta, men skriver ändå.

Jag sitter här beredd att gå och lägga mig när som helst. Men grannen över städar. Hon dammsuger och möblerar om! (flyttar iaf på möbler)
    Jag hörde att hon började vid tio då jag klev ur duschen. Tänkte att hon kanske bara dammsuger upp något hon/hennes son/hunden tappat på golvet. Men inte då.. det låter som storstädning typ.

Jag sitter höggravid i morgonrock och funderar på om ajg orkar ta mig upp och säga till. Eller ska jag ringa störningsjouren? Är det OKEJ att städa såhär sent?

Inte nog med dammsugningen och möbelflytt.. hon har även musik på.

Jag har pratat med henne förr om musiken, har även pratat med henne om andra saker som stör. Hon slutar några dagar, men sen är det samma sak igen.

Sist sa jag till henne om att inte gå in med skor med klackar på nätterna. (hon går inte bara in och hämtar något utan går omkring där uppe ganska länge)
    Hon har slutat med det. *tack och lov*

Det är ingen annan som stör sig på henne, vad jag vet. Jag är den som bor under, hör nog bäst av grannarna. De andra grannarna i huset är gamla damer. Tror alla har lite dålig hörsel. (inte säker dock)

Varför har alltid jag och min man sån otur med lägenheter? Första lägenheten i den här staden lyckades vi hamna under några som spelade hög musik på morgonen (då menar jag hög musik)
    Andra lägenheten samma sak. Fast det var på kvällar/nätter. Dit fick vi ringa störningsjouren flera gånger då min man inte fick sova, han skulle ju upp och jobba.
    Den här lägenheten (tredje) sa hyresvärden var lugn. Här bor bara gamla människor och en lugn familj. Vi känner oss lite lurade. Det är inte lugnt här! =(
    Först och främst så låter hon över (som jag skrivit) och sen går det fulla människor här utanför hela tiden och skriker. Hyresvärden kanske inte visste om detta? Men något borde ha varit knas då lägenheten stått tom ett bra tag...

Nu är jag orolig över att någon väcker vårat barn (beräknat om 2 veckor) när den ska sova... vi ska snart flytta från staden. Eller om typ ett halvår. Så känns onödigt att flytta en gång innan dess..

Vad hade ni gjort? Vantrivs ju här. Hon lyssnar ju inte på oss när vi "klagar". Gråter

• Svar på tråden Grannar som stör...
  • Linnika

Klóckan är halv 12 på natten, då städar man inte å inte har man hög musik på heller. de e bara ringa å gnälla hos störningsjouren.
    Det hade jag gjort direkt!!!

Man kan ju tycka att människan kan fatta själv när hon ska hålla tyst. Men eftersom hon tydligen inte gör det så är det bara å ringa å gnälla!!!

RING PÅ EN GÅNG!!

=) Lycka till =)

ღ Pojkvännen ღ
  • BenZaa
    Svar på #1
    Ja, man tycker ju att en vuxen människa ska förstå att man inte spelar hög musik sent. Men tydligen inte.. det går inte ens in när vi pratar med henne. Jag ska ringa störningsjouren...
  • LLNLLLNB

Hon ska inte flytta i helgen då? Då kan man få hålla på länge.
    Håller tummarna för det!

• BenZaa
    Svar på #3
    Isf flyttar hon väldigt ofta. *skrattar*
    Nej, hon ska inte flytta vad jag vet. Men nu ringde jag störningsjouren, så får hoppas det blir lugnare.
  • Pemmelie

Vad jag har hört ska det tyst och lugnt kl 22 på vardagarna när man bor i lägenhet.
    Ring och gnäll! Lycka till

• LLNLLLNB

Bra! Det är bara och anmäla och anmäla tills det ger resultat!

• BenZaa

Trodde hon stängde av musiken när jag ringt. Men nu small det till igen.. Tur på ett sätt, då slipper jag skämmas för att ha ringt störningsjouren och så kommer dom när det är tyst...
    Jag tycker det är jätte jobbigt att ringa om det inte skulle finnas "bevis". Då blir man bara klassad som en "sur" granne.. typ..! =P

• Gravid2008

Jag har tagit på mig morgonrocken och gått upp och plingat på dörren själv och bett henne sluta.

Det är jobbigt med störande grannar, men om det är lyhört är det ju risk att ni snart också kommer kvalificeras in i den gruppen om bebisen skriker mycket på natten...

• BenZaa
    Svar på #8
    Det är inte så jätte lyhört, hör ju knappt hennes son när hon har honom hos sig.
    Störningsjouren kom iaf till slut och det vart tyst. *skönt* Fick sova gott inatt..
  • Gravid2008

Nej för barn kan ju vara ett jobbigt oljud också.... Vi bor i hus, men jag kan störas av grannarna som släpper ut sina ungar klockan 8 på morgonen skrikande på tomten...  

• BenZaa
    Svar på #10
    Ja, nog kan barnskrik och liknande vara jobbigt. Men nog tycker jag det är mer irriterande med en vuxen människa som stör. För en vuxen bör ju själv förstå att t.ex hög musik på natten är störande.
    Men jag håller med om att man kan tycka att det är jobbigt med barnskrik och så ibland också..
  • Alicat

visst kan barnskrik vara jobbigt, men det är något som jag tycker man får stå ut med. Att städa, spela hög musik och klappra runt i högklackat mitt i natten är totalt hänsynslöst.

• BenZaa
    Svar på #12
    Ja, barnskrik står man ändå ut med. Som sagt, barn vet ju inte bättre.
Svar på tråden Grannar som stör...