SCSI skrev 2009-02-05 01:20:36 följande:
Jag har snott en devis en av storasyrrorna kör med: "Du behöver inte sova, om du inte vill. Men din kropp behöver vila så den orkar leka imorgon. Så det du MÅSTE göra är att ligga still, vara tyst, och blunda. Det behöver din kropp." (jag är dock inte lika hårdnackad som syrran, som frågar sina barn om de tänker ligga still, blunda och vara tysta på egen hand eller om hon ska komma och göra det åt dem) Sen rutiner så klart, som många säger. När bonusen var mindre var det bad, välling, tandborste, saga och godnattsång. Nu när han är fyra är det tandborste+saga, sen får han lyssna på Bamse, Pettson eller nåt om han vill. Han har en en mp3-spelare som vi lägger in lite nya sagor på när vi märker att han har svårt att ligga still (även om barn gillar repetition blir det nog långtråkigt att lyssna på samma sak trehundra gånger). så länge han ligger still, blundar och är tyst somnar han på max 20min, då tassar nån av oss in och stänger av spelaren. =)
haha där har nog min son missat nåt han lyssnar på musiksaga varje kväll men det ska va samma skiva den som han lyssnar på nu har han lyssnat på varje kväll i över 1 år
det är omöjligt o byta till någon annan
jag började med musiksaga till min son när han va runt 4 år funkar utmärkt
han somnar som en stock varje kväll och det är inga problem alls