• SoFo89

Hjälp mig med färgläran - från mörk askblond till guldblond?

Jag är för tillfället mörkt aksblond, men vill snarare bli något åt det guldblonda hållet. Med andra ord liiiiite ljusare och få en varmare färg. Men hur ska jag egentligen gå tillväga då? Att bara färga det i en guldblond färg känns som att det inte kommer att göra så mycket förutom kanske göra det mest rött och aningens mörkare?

ღSigne 071027ღ
  • Svar på tråden Hjälp mig med färgläran - från mörk askblond till guldblond?
  • Anine

Börja med att bleka några slingor. För när du bleker håret tillkommer mera guld naturligt för varje steg du ljusar upp. Att lägga på en färg skulle som sagt inte göra någon större skillnad eftersom det aldrig går att färga ett hår ljusare, om du inte använder en ljusfärgning och det är en stor process för håret att gå igenom.
    Mitt råd är att gå till din frisör och be henne bleka upp några foliepaket med guldblonda slingor till att börja med.
    Lycka till!

• SoFo89

Fast jag har haft askblont hår förut och blekt det ljusare men det har inte alls blivit guldigare. Snarare tvärtom har det blivit mer grått och då var det hos frisören.

ღSigne 071027ღ
  • Anine

Är ditt hår färgat askblont eller är det naturligt?
    För man kan aldrig ljusfärga ett redan färgat hår. Men om du är naturligt askblond kan du ju göra en guldig ljusfärgning. Annars får du väl bleka upp det och lägga på en guldig nyansering eller toning.

Svar på tråden Hjälp mig med färgläran - från mörk askblond till guldblond?