• mellieB

Hur länge har man denna molande värk?

Hej, jag är gravid i 5v+2 och har haft molande värk nu i magen i över 1v,, när ja säger det till ex mamma tycker hon det låter jätte konstigt för ont i magen ska man inte ha i början?? Men pratar jag med en kompis säger hon att det är helt normalt. Så va e det??

• Svar på tråden Hur länge har man denna molande värk?
  • Ziitoo

Jag hade ont konstant i ca en vecka efter att jag plussat, sen kom det av och till. Är helt normalt, kallas växtvärk!

♥ BF 19 Februari ♥
  • mellieB

Precis,, de sa jag till mamma med men nej hon tyckte de va konstigt nu ska hon få höra haha.. De har ju gått över en vecka nu men den har avtagigt lite.

• prinsesstårtan

äh...jag har haft ont i magen varje dag från 4+1 är i dag 7+3...min mamma säger precis lika dant.....men ´jag tror dom har glömt.

igår hade jag så ont så jag trodde att jag skulle börja blöda närson hels men i dag har jag inte känt nåt än......

• sosso1

jag har med haft ont i magen faktiskt,senast igårkväll.... det hade jag inte med min första så man blir ju lite rädd samtidigt som d egentligen inte e så konstigt när livmodern ska töjas ut igen... håller med prinsesstårtan. igår hade jag fruktansvärt ont.

• Mrs Lo

Å vad skönt att jag inte är ensam. Efter 2 års försök är vi äntligen gravida och jag har ju ingen aning om hur man "ska" må. Det är mitt första och eftersom vi har försökt så länge så överreagerar jag på minsta lilla grej som händer i kroppen. Har som en väldigt lindrig mensvärk som kommer och går men enligt era svar så verkar det vara helt ok?

• sosso1

ja mrsLO det e helt normalt verkar d som ju....hihi. som sagt hade d inte med min förra men denna gravididiteten har jag d o vi e inte ensamma ser d ut som. hihi

• bettan82

det låter normalt tycker jag! E i vecka 11 och sen en vecka tillbaks har mitt värk lagt sig till ro. Dessförinnan kände jag s.k. mensvärk i svanken framförallt. Sen fick jag höra att det även kan vara tarmarna som krånglar lite i början. Men som sagt, nu har allt lugnat ner sig!

• Songbird1

Jo, det är jättevanligt och helt normalt. En del har det till och från under hela graviditeten... Det kallas växtvärk.

• shoreline

är det normalt att vara så jäkla uppsvälld också?? Får magnknip emellanåt o måste.. ni vet.. fisa ganska mycket. haha! v. 6 i morgon!

• Fisen28

Jag tillhör en av dem som hade molvärk (kändes precis som mensvärk) nästan hela graviditeten. Fram till v 20 i allafall, sen uppehåll till ca v 30, sen ända fram till v 42 när jag äntligen födde!

• blinkalilla

shoreline skrev 2009-02-01 19:15:18 följande:

är det normalt att vara så jäkla uppsvälld också?? Får magnknip emellanåt o måste.. ni vet.. fisa ganska mycket. haha! v. 6 i morgon!
    Shoreline: Jag är i vecka 12 och är svullen och fiser fortfarande som bara den...hahahaha...
    Växtvärk har jag också emellanåt så det är så vanligt så.
  • Mmet

Jag har haft stickande värk 2 dagar i drad på sidorna. och så har jag ont i livmodern då och då.

låter det normalt?

• blinkalilla

Jag har upplevt molvärk, som när man ska få mens, att det sticker och hugger till plötsligt, har tom känt att det gör lite ont i underlivet, det är väl tecken på att det växer så det knakar där inne i magen

• trust

har haft mensvärk till och från från vecka 4 tills nu (vecka 38)

jag märker att det blri värre när jag är hungrig eller när jag måste kissa. särskild på nätterna.

man vänjer sig............

Svar på tråden Hur länge har man denna molande värk?