är det koffein i vanligt påste?
Ja, jag undrar om det är koffein i vanligt påste? Har läst på förpackningen men d står inget om det...
Ja, jag undrar om det är koffein i vanligt påste? Har läst på förpackningen men d står inget om det...
ja det är klart att det är... rött te som egentligen inte är riktigt te (för det kommer från en buske i afrika) är det enda som är helt koffeinfritt. Var och pratade med en dietist i måndags och hon sa att även gröna teer innhåller koffein fast mindre än svart. Men vad skulle det göra för skillnad om det är påste?? Om det är svart te så är det inte koffeinfritt. Örtte som bara är gjort av andra växter och inga teblad är med koffeinfria.
Det finns ett påste som heter kvällsro som är jättegott och helt koffeinfritt.
Det finns även örtteer utan koffein. Ex från Friggs.
jag köpte en te ört te kamomill helt utan koffein . 100% kammomill men vet int eom det e bra?
Jag dricker också massor av komomill te, gott och bra för kroppen. Hallon te är också underbart!
Jämför man med kaffe så är det ändå väldigt lite koffein i te! (Jobbar själv med te)
jo men du som jobbar med te då. står ju på kamomill ört ten att det e helt utan koffein då måste de väl stämma Å man borde kunna ricka hur mtk som hellst
?
numbernine skrev 2009-02-25 12:37:56 följande:
kamomillte är egentligen inte te, det är gjort på örter och kommer inte från tebusken därför innehåller det inte någon koffein.
Att te är så uttorkande som någon sa håller jag inte med om. Både te och kaffe är vätskedrivande därför bör man inte bara dricka det givetvis, men det är inte mer vätskedrivande än den vätskan man får i sig. Så att det skulle motsvara 2 glas vatten stämmer inte. (Ser man i överlevnadssyfte, om det inte skulle finnas vätska är det bättre att dricka te än ingenting om ni förstår vad jag menar)
Summa sumarum: Tänker ni på koffeinet ni får i er så är det mest i kaffe, sedan kommer svart te och sist grönt te. (Rött te och örtteer har inget koffein). Kaffe har ungefär dubbelt så mycket koffein som te.