• Mutzen

Sniglar Skötbord??

Nån som har erfarenhet av Sniglar Skötbord från IKEA? En kompis har det och tycker det är jättebra, en annan kompis har provat det och tycker att det var alldeles för liten yta för barnet att ligga på... Vi har varit inne på att köpa Sniglar, men jag vill ju inte att bebisen ska växa ur det för snabbt! Någon som kan tipsa om hur ni uppfattar skötbordet?

• Svar på tråden Sniglar Skötbord??
  • nojjan84

har läst i det aktuella nummret av Vi föräldrar; Gravid om Sniglar skötbord. Det står så här: Godkänd. Billig och bra.
    I testet har de testat 8 och bara 2 blev godkända och de var Sniglar och Gulliver från Ikea.

• kotte06

Vi har det och vår dotter är 1år och det funkar fortfarande. Superbra till det låga priset Tycker absolut att ni ska köpa det. Dessutom kan man ju ha lite roliga korgar och sånt under, måla om benen och så....Lycka till

• Jasmine1984

jag är jättenöjd med sniglar. Har hört att det kan vara ett problem med att bebisen slår i hälarna i kanten när han/hon blir lite större. Men tips är att antingen såga bort den kanten då eller sätta skumgummi över t. ex. Men skötbordet bör räcka till 1 års ålder som ikea sälv går ut med att den ska. Men 249 kr för 1 år känns helt ok ändå=)

• Mutzen

Fler synpunkter på IKEA:s skötbord Sniglar??

• Julianna

Vi har den och jag är inte särskilt nöjd. Som någon skrev så slår sonen nästan av hälarna på den dumma framkanten. Nu är han 8 månader och börjar redan växa ur skötbordet. Ett plus är att det finns fina plastkorgar att haka på sidorna där man kan ha blöjor, tvättlappar, krämer osv. Kunde dock vara en hylla till kan jag tycka.

Jag är alltså sådär nöjd, men den var ändå billig så det gör inget.

Kram

• LovleyMamma

En kompis syster köpte sniglar och hennes bebis växte ur det jättefort, och han är inte ens 9 månader än. Men det kan ju vara undantag.
    men jag själv tycker inte om det, för smalt och för låga kanter.

• mysfröken

Jag var och köpte en häromdagen. Tycker att den verkar liten men å andra sidan har vi inte så mycket plats att ställa eller hänga ett skötbord på. Liten och nätt.

• DavidS

Vi har en Sniglar och den har fungerat bra. Visst är kanten jobbig men överlag är den bra. Speciellt nu när Smilla 20 månader, nu har hon skaffat sig en enligt oss superb teknik för att slippa kanten. Hon spretar med benen, jättelätt att byta blöja
    Jobbigast var åldern mellan 8-14 månader. Då var hon lite bråkig och kunde smälla i kanten rätt ordentligt, men det positiva var ju att hon lärde sig fort att ligga still på skötbordet annars kunde det göra ont. Ett altervativ för att mildra kanten är att lägga 2 skötmadrasser i bordet istället för en, då fåt man madresserat överallt.

• wellah

Sniglar skall ej användas på barn över 1 år! Har ni sett det? Kanske är den inte byggd för att klara större barn!

• Crazy Baby

Vi har Sniglar och visst funkar det bra, men Boo är bara 4 månader och hon har de två senaste månaderna sparkat sina små hälar i kanten nertill. Än så länge har hon inte klagat men jag är orolig för att hon ska göra illa sig ordentligt! Boo är väldigt sparkig när hon ligger på skötbordet, jag tror ett lugnare barn har det mer bekvämt!

Svar på tråden Sniglar Skötbord??