• Liselotte B

Funderingar kring donatorer

Kära ni!

Jag fick nyss ett förslag till donator för vårt andra försök. Det första gav för få och för dåliga ägg. Kliniken skulle höra av sig när de hittat en lämplig och har inte hört av sig på en månad. När jag igår frågade om ny donator kom svaret genast. Då undrar jag om de bara "blundar och pekar" i högen av donatorer eller om urvalet verkligen är så grundligt.

Någon skrev ju här på sajten att de efter sin första kontakt med sin klinik (AVA Riga) skulle få ägg redan en månad senare.

Jag frågar er eftersom jag fick en sån spontan reaktion när jag läste om den nya donatorn, en riktig nej-nej-nej-magkänsla. Helt oförnuftigt och kanske barnsligt men känslan ska väl få vara med också?

Snälla, svara något klokt. Även om man ska vara tacksam för möjligheten att få någon annans ägg så är det ju ändå så väldigt viktigt att det blir rätt och bra.

• Svar på tråden Funderingar kring donatorer
  • anemonasussegotta

Vet inte riktigt vad jag ska svara..., men har nog lärt mig tillräckligt genom åren för att verkligen hålla med om att magkänslan - den kan man inte bara strunta i!!!

Om dom snabbt som ögat "hostade upp" en donator så snabbt känns det mer som att ni hade glömts bort nästan...
    eller... nej... jag har ingen aning, jag skulle nog känna som du hur som helst!!! Samtidigt så är det ju verkligen bara någon enstaka gen som skiljer sig från hur dina egna ägg skulle vara.. så vad spelar donatorn för roll egentligen förutom ögon,hår, längd och fotstorlek...

Vad får man veta om donatorn egentligen?? är det privat klinik eller landstingsfinansierad?

Svar på tråden Funderingar kring donatorer