• Isalel

Någon mer som "sträcker sig" i magen?

Kommer inte ihåg att det var så här med sonen, därför måste jag fråga...
    Nästan hur jag än rör mig, så känns det som om jag får sendrag/sträcker mig i magen? får tokont i sidan någon minut, sen släpper det igen?
    Kommer särskilt om jag vrider mig i sidled eller tillexempel "drar mig" upp från sittande till stående, eller liggande till sittande?

Känns lite olustigt att det gör så förbaskat ont!
    Gick in i v 18 idag?

• Svar på tråden Någon mer som "sträcker sig" i magen?
  • Trine

Säkert ligamenten. Tänk på att andas ut innan du ska göra en förflyttning som brukar kännas/göra ont.

• lilla mej

japp det har jag med, nar jag har suttit ner och staller mig upp oftast kan jag inte stalla mig rak direkt utan far ta det langsamt, annars gor det otroligt ont. Ahha ska prova det dar med andningen...

• FrökenSuz

Har precis som du beskriver. Första gången trodde jag att jag fick en stöt eller att en sena gick av- det gjorde jätteont. Kände inte heller av det när jag väntade mitt första barn. Det är ju dock mycket som är annorlunda denna gången tycker jag. Himla obehagligt hur som helst men jag tror inte att det är något man behöver oroa sig för. Det dyker ju upp en himla massa skumma "åkommor" när man väntar barn...

• bipsiebop

har oxå det där, skitjobbigt när man ligger i sängen å vänder/byter position lite för fort å det hugger på en gång...
    är i v 19

• Nufsan

Så har jag också och är bara i v 14, hade så med min förra dotter också!

♥ღ♥Världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610, Jonna 0710 och lillskrutt bf 2/8 2009♥ღ♥
  • Baby

Jag känner exakt samma sak! Det gör så s*tans ont så jag kan inte stå upp rakt. Bla en gång när jag klev ur bilen vid Willy's. Blev ståendes där dubbelvikt en stund. Guud vad ska folk tro om en :P Det händer ofta att det kommer på natten när man vänder sig eller nåt, PANG så är man klarvaken och vet inte vart man ska ta vägen. Jag är i vecka 11

• Nufsan

Skönt och höra att man inte är ensam... Det är ju läskig känsla när det gör så ont!

Ibland kan jag få som en "spark" i magen, fast det absolut inte är det, men det är också när jag vrider mig, antar att det är en muskel som flyttat på sig eller så...

♥ღ♥Världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610, Jonna 0710 och lillskrutt bf 2/8 2009♥ღ♥
  • Team J

Jag går in i v 20 på fredag, o jag känner så jag med. Min Bm sa oxå att den lill* kan ligga o sparka på punkter som man sedan bli öm på. Jag känner väldigt mycket på högersidan, o nästan direkt efter jag rest mig från sängen, eller varit o kissat. Känns som att blåsan är öm och att hela sidan är öm. Igår kunde jag knappt duscha, för jag kunde inte stå upp i duschen.. Underbara unge;)
    Ont gör det iaf, men bara att sätta sig lite o ta det lugnt o andas lugnt.

• Isalel

Ja det är ju inte kul att veta att fler får lika ont :P
    Får ni ont också när ni nyser och hostar?
    Nös i dag och trodde jag skulle upplösas i molekyler eller nåt :P

• Nufsan
    Isalel skrev 2009-01-29 18:36:26 följande:
    Ja det är ju inte kul att veta att fler får lika ont :P Får ni ont också när ni nyser och hostar?Nös i dag och trodde jag skulle upplösas i molekyler eller nåt :P
    Ja jag kan få så!
  • Nickefiken

Här är en till som känner så!!! Är snart i v.16. Det skumma är att det oftast känns som om jag får en spark/stöt i magen, så första gången det hände "skällde" jag ut sambon för att han sparkade till mig i magen när vi låg o sov meeeeen det va visst inte han...

• rallyrut

Ännu en som känner lika!! Är nu i v 18 har känt så här många ggr nu sedan omkring vecka 11....ibland när jag reser mig eller vänder mig så blir jag stående halvt stående halvt framåtböjd...ajajaj!!! Kan ibland sitta i en stund men oftast går det över direkt....skönt att höra att man inte är ensam..

:)

• tindra1

känner oxå så ibland men det är när jag sträcker på mig för att jag gäspar eller så.
    Gör ont bara några sekunder.
    Händer sällan, sträcker på mig sällan kanske:)
    v19+5

• Nufsan
    Nickefiken skrev 2009-01-29 20:00:24 följande:
    Här är en till som känner så!!! Är snart i v.16. Det skumma är att det oftast känns som om jag får en spark/stöt i magen, så första gången det hände "skällde" jag ut sambon för att han sparkade till mig i magen när vi låg o sov meeeeen det va visst inte han...
    Precis så har jag också, men som tur är har inte maken varit i närheten då
  • Mamma till Nicole och Alayha

Å gud vad skönt... Hade tänkt ta upp det med barnmorskan. Är ju otäckt det där...

• NY Swede

Har precis samma sak!! Undrade om det var vanligt, och det ar det tydligen. ;)

Svar på tråden Någon mer som "sträcker sig" i magen?