Byta mat till katt
Har alltid gett min katt som är 2½ år både torrfoder och blötfoder,men nu skulle jag vilja gå över till endast torrfoder,kan man göra det?Nån som vet?
Har alltid gett min katt som är 2½ år både torrfoder och blötfoder,men nu skulle jag vilja gå över till endast torrfoder,kan man göra det?Nån som vet?
Klart att du kan, men kisse kommer säkerligen att protestera!
Själv ger jag båda delarna och de får mycket rått kött.
Saken är den att det blir så mycket blötfoder man får kasta,för han är ju lite småkräsen o tycker mest om en nyöppnad burk!Så det känns som man kastar bort en massa pengar.Just nu har han inget av de dyrare torrfodren,men jag har provat lite av dom o han blir som galen när han får det.Tänkte därför att han kanske nöjer sig med torrfodret då,om han får den godare varianten.Hm...Vet inte...
Stargazer skrev 2009-01-29 12:36:22 följande:
Skorpionen80: Ja,det va typ så jag tänkte!Att man kan ge honom enportionspåsar då o då ist!Katter ska ju klara sig på att äta bara torrfoder,om det är rätt torrfoder vill säga!Ska testa o se hur han reagerar!
Stargazer skrev 2009-01-29 15:48:30 följande:
Måste rekomendera Purina´s Pro Plan. Båda våra katter är riktigt kräsna med mat (inga räkor, lax eller annat gott vill dom ha). Men dom älskar den maten och den är inte mycket dyrare om man jämför hur mycket blötmat man får ge mot mängden sånt foder dom får.
Vi köper den på djurmagazinet.