Gina Ford
Är det någon därute som använder sig av Gina Fords-rutin? Jag gör det och är jättenöjd. Vill gärna dela erfarenheter!
Är det någon därute som använder sig av Gina Fords-rutin? Jag gör det och är jättenöjd. Vill gärna dela erfarenheter!
vad innebär den?
I stora drag innebär den att man sakta jobbar mot att bebisen ska inta den största delen av mjölken mellan 7 och 19. På så sätt får man den att sova hela natten. Min son är nu 8 veckor och äter vid 22.30 och sedan vid ungefär 4 på natten och sen 7 på morgonen igen. Meningen är att 4-målet ska försvinna osv.
puff
Jag är lite påläst, använde SM, Contented baby och Babywhisperer, i kombination. Men min son är 2,4 år nu så det är ett tag sen.
Men Gina Ford och Contented baby är KANON!
Hur gammalt är ditt barn?
Hur tycker du att det går för er, vid 7-8 v är det en ökningsperiod, har ni känt av den eller är ni i den just nu?
Vad är nästa steg för er enl. CB(gina ford)?
Jag började läsa Contented Baby men tyckte att den var lite väl detaljerad i sina schemaupplägg men det fanns mycket matnyttigt som jag tagit med mig. Började sen läsa Barnaboken av Anna Wahlgren och "Srandardmodellade" vår dotter. Har fungerat alldeles utmärkt för oss.
lingoluna skrev 2009-02-06 16:56:13 följande: