Amningen fungerar inte = värdelös?
Hej alla!
Jag har en dotter som är 13 dagar, jag har jätteproblem med amningen, hon har aldrig velat suga på bröstvårtan (har inåtvända bröstvårtor), jag låg 3dagar på BB och kämpade med detta, men det har fungerat ganska bra med amningsnapp.
Men efter ett tag så märkte jag att hon aldrig blev mätt och hon går inte upp i vikt så vi har börjat med tillägg, då har hon blivit mycket nöjdare.
Jag har fått höra att mjölken kan sina om man använder amningsnapp, så jag har hyrt en pump från BB så nu pumpar jag så mycket jag kan och ger henne i flaska + tillägg, men hon får till största delen min mjölk.
Jag försöker fortfarande med amningen, men det slutar bara med att hon gråter och jag gråter, jag får jätte ångest varje gång jag ska amma (även med amningsnapp?, så självklart påverkar jag henne och så funkar det inte.
Vad tycker ni ska jag ge upp amningen och köra flaska med pumpad mjölk + ersättning eller ska jag fortsätta kämpa?
Hur som helst räcker inte min egen mjölk till.
Tror att jag även har hamnat i någon slags förlossnings depression, jag bara gråter och direkt hon gråter får jag ångest och ont i magen, så ska det ju inte kännas.
Jag har tappat allt självförtroende och kraft, vill bara gräva ner mig i ett hål i marken.
Som tur är att jag har världens underbaraste pojkvän, som gör det största jobbet, men han börjar jobba nästa vecka och jag fattar inte hur jag ska klara detta då?
Kramar / Marina