• Lisias mamma

Sugen på att flytta utomlands

Någon mer som är i samma tankar?

• Svar på tråden Sugen på att flytta utomlands
  • Skrik och Panik

Vart vill du flytta då?

• susannar

jag har bott utomlands..London 8 år. aldrig mer! men tja...kanske någon gång i framtiden!vem vet!

• Lisias mamma

Hej!
    Jag vill flytta någonstans runt medelhavet. Till södra Frankrike eller norra Algeriet eventuellt.

Vill gärna dela tankar med er som också vill flytta eller ni som kanske redan har flyttat.

Tankar, planer, hinder, att våga, längtan, ja allt!

• Kinne79

Lisias mamma skrev 2009-01-29 11:28:12 följande:

Någon mer som är i samma tankar?
    Ja, vi har tankar på att flytta utomlands.
  • Lisias mamma

Vad roligt!
    Var vill ni någonstans?

• Lisias mamma

På ett sätt känns det självklart att bara göra det, att bara lämna allt och flytta.
    Har drömt hela mitt liv så länge jag kan minnas om att flytta till varmare breddgrader.

Det är väl bara att ta steget antar jag...

Å andra sidan tänker man naturligtvis, ska jag verkligen, är det verkligen rätt tid just nu. Ska jag lämna Sverige för alltid.
    Det man frågar sig mest kanske är, ska jag våga?

• Kinne79

Vart som helst

Nja, vi funderar på att åka genom sambons jobb. Finns lite olika alternativ. Tre olika kategorier länder.
    1. Länder där man talar engelska.
    2. Länder utan engelska, men kulturellt lika.
    3. Länder med annorlunda kultur.

Själv är jag mest sugen på 1 el 3, men vi tar det vi får

Jag har bott i Usa 4 år och Spanien 1 år, så jag vet att jag gillar det. Sambon hoppas jag på att han gillar det, det är ju genom hans jobb vi kommer ha chansen. (Han vill inte ta tjänstledigt)

Vi vill alltså bara bo utomlands ett par år, inte för alltid.

• Lisias mamma

Intressant, vilket land tycker du spanien hör till... kategori 1, 2 eller 3?

Jag är mest sugen på att flytta till Algeriet, men ev. kan det bli Frankrike beroende på jobb för min man.

• Kinne79

Spanien tillhör kategori 2. Det gör väl egentligen alla länder i Europa utom Irland och Storbrittanien.

Helst vill jag prova på kategori 3. tex Indien, Kina, eller Japan, mest för att få prova på en annorlunda kultur. Bodde i Mocambique i 2 månader och det var jättespännande.

Men kat 1 är också högt på listan för då skulle det vara lättare att komma in i samhället pga att man kan engelska och det är ju aldrig fel att få träna sin engelska.

Innan finanskrisen var det tal om att sambon skulle få jobba utomlands, då var det Kina, Indien, Polen och Turkiet som var på tal. Alla länder har sina för och nackdelar.

• Deia

Ok. Länken fungerar inte, ni får klicka er fram..............

• Pumpkin

Jag drömmer också om att flytta utomlands, i alla fall något år. Men vi får väl se, maken verkar inte riktigt lika intresserad som jag är

Skulle vi flytta så skulle det nog bli USA.

• Sen

Hej ser att de är en gammal tråd men undrar flyttade du till algeriet ? Är också intresserad nämligen

• bondmoran punkt nu

Samma här hörru… Jag har drömt om det i många år men jag har svårt att få in gubben på samma spår. Eller i alla fall land. Han vill fortsätta vara Bonde och det är inte helt lätt beroende på vart man flyttar så klart.

Men drömmen finns där och kanske en dag. 

Eller… EN VACKER DAG blir det av. Frågan är när. Och vart.

Hur gick det för dig?

/Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
Svar på tråden Sugen på att flytta utomlands