• Yvonne81

Äntligen, i v. 39 har huvudet fixerat sig - någon mer där ute som bara väntar och väntar?

Börjar bli så jobbigt att vänta nu känner jag men skönt att idag äntligen få bekräftat att huvudet fixerat sig! Eftersom jag är omföderska var jag inställd på att det kanske inte skulle ske men nu när det hänt är det allt bra skönt! Känns som ett steg åt rätt håll - även om vi fortfarande kan gå gravida några veckor till...

Men jag vill ha ut bebisen nu!!!

Vilka fler är det som är super less och bara väntar och väntar och hur långt är ni påväg? Vi har haft kraftiga sammandragningar, liten öppning osv sedan 31 december så vi väntar väldigt otåligt här hemma på bebisen ;)

• Svar på tråden Äntligen, i v. 39 har huvudet fixerat sig - någon mer där ute som bara väntar och väntar?
  • Bäbiskorven

Här är en till som går i väntans tider. BF 11e feb, så knappt 2 veckor kvar. Min mamma gick dock över tiden så jag är lite inställd på det jag också. Tyvärr!! För jag längtar nästan ihjäl mig!

Hur vet man förresten att huvudet är fixerat? Vad innebär det egentligen? En del säger att bebisen inte kan röra sig när huvudet väl är fixerat, andra att det går alldeles utmärkt - huvudet sitter inte fast utan har bara åkt "långt ner"...

• Voyager

Hej!!! Är också i vecka 39 BF 11 feb. Det här blir mitt tredje barn och h*n har varit fixerad sedan i allafall två veckor. I början gjorde det j..ligt ont men nu är det lite bättre. Magen har sjunkit betydligt sista veckan. Nu går man kiksom bara och känner efter mest hela tiden, tittar på toa pappret (något blod kanske) och detta ca 17 ggr/dag. Hr mcket sammandragningar men ont gör de så fasen heller. Det är verkligen en bitterljuv väntan den här sista tiden.

• Yvonne81

Enligt min BM så sitter huvudet fast när det är fixerat. Om den sjunkit ner lite men bebisen fortfarande kan röra på huvudet så heter det ruckbart och innan dess rörligt. Så har jag förstått det i alla fall =)

Nu sa hon att min bebis huvud sitter helt fast men han kan fortfarande vrida på kroppen så han kan ha ryggen på vänster sida av min mage på morgonen och på kvällen plötsligt vridit över sig och har ryggen på min högra sida av magen istället! Men han kan inte vända sig och hamna i säte t.ex.

Är det ditt första barn? Jag gick över 5 dagar med min första men då hade jag inga förvärkar eller sammandragningar som jag haft mycket av nu! Så jag känner mig aningen lurad denna gången *he he*

Jag har BF 9 februari! =)

Jo hur man vet om huvudet är fixerat det är nog bara BM som kan känna =)

Bäbiskorven skrev 2009-01-29 11:46:24 följande:
    Här är en till som går i väntans tider. BF 11e feb, så knappt 2 veckor kvar. Min mamma gick dock över tiden så jag är lite inställd på det jag också. Tyvärr!! För jag längtar nästan ihjäl mig!Hur vet man förresten att huvudet är fixerat? Vad innebär det egentligen? En del säger att bebisen inte kan röra sig när huvudet väl är fixerat, andra att det går alldeles utmärkt - huvudet sitter inte fast utan har bara åkt "långt ner"...
  • Yvonne81

Precis! Man kollar papperat varje gång man är på toa... studerar ev. blod och slemmiga flytningar.. Känner efter hela tiden och ja som du säger - bitterljuv väntan...

Voyager skrev 2009-01-29 11:51:55 följande:
    Hej!!! Är också i vecka 39 BF 11 feb. Det här blir mitt tredje barn och h*n har varit fixerad sedan i allafall två veckor. I början gjorde det j..ligt ont men nu är det lite bättre. Magen har sjunkit betydligt sista veckan. Nu går man kiksom bara och känner efter mest hela tiden, tittar på toa pappret (något blod kanske) och detta ca 17 ggr/dag. Hr mcket sammandragningar men ont gör de så fasen heller. Det är verkligen en bitterljuv väntan den här sista tiden.
  • Smiley911

Hej hej!
    Här är en till som bara väntar. Har BF den 10:e Feb.
    Senast hos barnmorskan var bebisen nästan fixerad, alltså liite ruckbar fortfarande. Har inte haft en enda förvärk eller något tecken på att förlossning är på gång än. Suck!

Magen har sjunkit däremot och när jag sitter på en stol så ligger liksom magen i knät. Haha!

Det är förresten mitt andra barn och det första kom i vecka 40+3.

• Smiley911

Ja, precis så gör jag med, går på toa och hoppas på att få se slemproppen! Till saken hör också att jag genom UL fått reda på att bebisen redan väger 3900g så jag vill GÄRNA att han ska komma ut snart!!!

• Voyager

Det är inte kul att gå på toa efter att man varit ute nu när det är så kallt, stora magen på de stelfrusna låren.

• Linda MI

Här är en till!BF den 5:e. Har nu varitt hemma sen i början av december för hotande förtidsbörd. Mycket förvärkar och SD, men nu är det HUR lugnt som helst!Jags är öppen minst 2 cm och cervix är påverkad,men det spelar tydligen ingen roll;)
    Precis som Yvonne81 skriver så har man blivit vääldigt lurad denna gång! BB väskan har varit packad sedan länge...

Gick över 4 dagar med första så jag har ställt in mig på det,även om BF datumet är ngt slags "mål" ändå. Min bebis har varit fixerad sen V 32 (!),ovanligt för att vara omföderska men läkaren säger att det beror på att den har varit på väg. Huvudet sitter då fast men övriga kroppen kan ändra från sida till sida.

skriv om ni får några "känningar"!

• Smiley911

Ja, Brrr... Tycker iofs inte om att sitta på toa alls nu... Tycker inte ni att det trycker extra "där nere" då? Känns som bebis ska trycka sig igenom.

• Smiley911

Linda Mi: Förstår om du känner dig "lurad" även om det egentligen är bra att bebisen velat stanna. Men nu fär väl bebisen komma??

Svar på tråden Äntligen, i v. 39 har huvudet fixerat sig - någon mer där ute som bara väntar och väntar?