• Bellabelize

19 000 för en innervägg??

Vi ska sätta upp en innervägg som mäter 4,5 meter. Det finns redan en rumsavdelare, så det som återstår är att sätta dit en dörr och 1 meter vägg. Hade en snickare här, han ville isolera ytterligare på den befintliga väggen. Det jobbet + tapetsering ville han ha 19 000 för, materialkostnaden inte inräknad. Tycker att de låter mycket, eller?

• Svar på tråden 19 000 för en innervägg??
  • trollmammsis

det stämmer säkert.. dte är ju arbetskostnaden som kostar oftast... men det täcker väl det där rot avdraget va? så får man dra av halva kostnaden?

• Kinne79

Låter ganska mycket, men kolla om det ingår i ROT-avdraget för då kostar det ju "bara" 8 500kr.

• Pappa G

Det lät väl lite kraftigt i bara arbetskostnad.
    Kolla med fler!

• denna där

Det låter sjukt dyrt i mina öron men så har ju inte jag haft hantverkare hemma heller

• Bellabelize

jo, rot-avdraget gäller. Men vi vill ju inte betala "för mycket" ändå. Har råkat ut för saltade räkningar tidigare...

• guldbruden

ring andra snickare och kolla så har du något att jämföra med.

• Bellabelize

guldbruden skrev 2009-01-29 12:02:23 följande:

ring andra snickare och kolla så har du något att jämföra med.
    Jag har gjort det, men alla snickare är extremt upptagna under den här lågkonjunkturen... Jag håller på att jaga snickare igen.
  • Kinne79

Bellabelize skrev 2009-01-29 12:01:08 följande:

jo, rot-avdraget gäller. Men vi vill ju inte betala "för mycket" ändå. Har råkat ut för saltade räkningar tidigare...
    Det finns ingen möjlighet att ni kan göra det själva. Är inte så svårt att bygga en vägg.
  • Butterscotch

Jag tycker inte att det låter jättemycket, 15.200 plus moms menar du va? Vet inte vad det kostar per timme, men jag skulle gissa på att han planerar jobba med detta i 3-4 dagar.

• Butterscotch
    Kinne79 skrev 2009-01-29 12:06:08 följande:
    Det finns ingen möjlighet att ni kan göra det själva. Är inte så svårt att bygga en vägg.Tänkte precis skriva detsamma, det är lätt!
Svar på tråden 19 000 för en innervägg??