• KaKje

Isofix och toyota

Hej och Hallå alla bilbarnstolskunniga FL:are!!

Vi skall köpa ny bil, en Toyota RAV4. Vi har fått besked om att vi kan få Isofixfästen i framsätet eftersom airbagen kopplats ur.

Nu undrar jag! Är det fler än Britax som säljer bilbarnstolar som går att fästa med Isofix??

PÅ toyotas hemsida finns en bilbarnstol som man kan välja som tillbehör men jag hittar ingen information om den någon annanstans... de kallar den för bilbarnstol G1. Är det någon som vet något om den (tänkte kanske att jag kunde fjäska till mig en sån samtidigt som vi köper bilen, men bara om den verkar bra!)

Mycket tacksam för hjälp med denna fråga!!

• Svar på tråden Isofix och toyota
  • KaKje

Oj vad mycket nya inlägg det kommer hela tiden...

jag puffar lite i hopp om att få lite hjälp med den förvirring som råder gällande Isofix och bilbarnstolar

• ballerina

öhhh, vad är isofix? har annars toyota själv.

• KaKje

Isofix är fästen för bilbarnstolar som finns i bilen...

man kan då köpa en särskild platta som tillbehör till vissa bilstolar och på så vis slipper man använda bältet för bilstolen, vilken minimerar risken för felinstallering osv...

men vad jag har förstått så är det än så länge bara britax som säljer dessa stolar... å så vissa biltillverkare som toyota, men de stolarna verkar inte vara något att ha.

• sannalainen

Har inte svaret på din fråga.
    Men jag har fått höra att det INTE räcker att man kopplat ur airbagen, den MÅSTE monteras ur.

Svar på tråden Isofix och toyota