Hej igen!
Jag vet inte om jag är så erfaren men jag har ju 1 IVF försöket i ganska så färskt minne då jag hade äggplock och återinförandet den 26 och 28 november.
Testade negativ på testdag den 14 dec, NEGATIVT!
Igår onsdag 28/1 började jag spraya på nytt för nedreglering.
Preliminärt ska vi på äggplock och ett förhoppningsvis få tillbaka ett fint befruktatägg vecka 10.
Vi har valt att gå i FALUN.
Dels för att jag är själv därifrån och hört mycket gott om dem samt att jag vet att det är en privat klinik som är bland de främsta i sverige!!
Samt att de också har långtidsodling.
Tyvärr kunde jag inte använda mig av den metoden då jag hade få och små äggblåsor sist. Samt att de bara fick ut 1 endaste jäkla ägg på mig!!! (men det befruktades perfekt men klarade sig inte tyvärr..)
Jag svarade dåligt på all förbehandling och mediciner.
I vårt fall är det jag som är "orsaken"
jag lider av kraftig Endometrios och har nedsatta äggstockar.
Men ändå har jag väl HOPP, även om det sviktar och svänger från dag till dag.
Vi har försökt att bli föräldrar i över 6 år.. men ingen har direkt tagit mig på allvar,
förrän jag sökte vård på en ny kvinnoklinik i Karlskoga och fick en underbar läkare som ÄNTLIGEN tog mig på allvar.
Hon satte mig på en tid för titthålsoperation och efter den blev det uppenbart vad som var fel för oss.
Hon skrev en remiss till Fertilitet i Karlstad och dit var det då tyvärr 6 månaders väntetid. (jag opererade mig i februari -08)
Den 10 oktober var jag och min man på första mötet i karlstad och träffade vår läkare och sedan gick det fort...
så här i efterhand så kändes det nästan overkligt fort..
den 24 oktober började jag spraya och den 26 november var vi ju uppe i Falun.. så när du väl kommer igång tycker jag ändå att det ångar på.
Min makes spermaprov gjordes i Karlskoga på kvinnokliniken där hösten 07 i samma veva som jag utreddes.
Det är ju viktigt att man har en utredning klar som sedan skickas i remissen till Fertilitet i Karlstad,
detta ska ju din läkare sköta som skickar din remiss till Fertilitet,
men du kan ju också ringa och höra med dem om de mottagit er remiss och ungefär vad lång tid det är??
Hur gammal är du och hur länge har ni försökt?? (du behöver inte svara om du inte vill..) Vill du så kan du ju skicka ett privat meddelande om du inte vill skriva här.)
Vill bara tillägga också att vi inte bor i Karlstad utan 7 mil ifrån men jag tycker det ändå är nära så det var därför jag svarade på din länk.. *ler*
Hoppas höra av dig igen.