• madebyinferno

Hur har NI löst förvaringen av vantar & mössor???

Med tre små och en fjärde på väg så är jag i stort behov av ett system som fungerar i hallen för alla vantar och mössor mm.

Hur har ni löst det i hallen så man hittar respektives mössor och vantar när man ska ut?????

Gärna bilder!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur har NI löst förvaringen av vantar & mössor???
  • Vombell

Jag har köpt ett skoskåp från IKEA. Barnen har en varsin "lucka". Anledningen till att vi valde den var att den var så smal och inte tog stor plats i en redan fullbelagd hall.

• mammact

Mina barn har fått varsin korg där de vet att de ska lägga sina vantar och mössor. Fungerar jätte bra! Vi har dem ovanpå vår skohylla där de kan nå dem utan problem.

• madebyinferno
    Vombell skrev 2009-01-29 14:59:25 följande:
    Jag har köpt ett skoskåp från IKEA. Barnen har en varsin "lucka". Anledningen till att vi valde den var att den var så smal och inte tog stor plats i en redan fullbelagd hall.
    Har också ett skoskåp som jag kört detta i men dels så behöver jag det till skorna och dels så blir det snart en till i familjen som då behöver en låda och det finns bara tre...
    Använder jag den till mössor mm så får jag ju problem med vad jag ska göra av skorna!
    mammact skrev 2009-01-29 15:04:44 följande:
    Mina barn har fått varsin korg där de vet att de ska lägga sina vantar och mössor. Fungerar jätte bra! Vi har dem ovanpå vår skohylla där de kan nå dem utan problem.
    Har ingen plats för varken skohylla eller korgar tyvärr, kör nu bara en enda stor korg men dels är det ett attans letande och dels ser det otroligt stökigt ut...
  • Mam2ma

en sån här nätgrej med 3 fack i då? tror IKEA kallar den för "fångst" eller nåt sånt

• Reggio

Vi har två såna "nätgrejer" från IKEA. Fast med fem fack i varje, tror jag..? Vi har fäst dem i taket. Funkar kanon. Barnens saker i nedre facken och våra högst upp. Men det kräver ju att man har plats att hänga upp dem förstås.

• Kristin24

Hänger mössorna på barnens krokar i hallen, vantar o anant åker ner i byrån i hallen.
    har en 4 åring o en 1,5åring

Go och glad Kexchoklad
  • madebyinferno
    Mam2ma skrev 2009-01-29 20:17:22 följande:
    en sån här nätgrej med 3 fack i då? tror IKEA kallar den för "fångst" eller nåt sånt
    Reggio skrev 2009-01-29 20:20:29 följande:
    Vi har två såna "nätgrejer" från IKEA. Fast med fem fack i varje, tror jag..? Vi har fäst dem i taket. Funkar kanon. Barnens saker i nedre facken och våra högst upp. Men det kräver ju att man har plats att hänga upp dem förstås.
    Ja det är ju en tanke, har ju någon sådan liggande - kanske ska be maken sätta upp den

Om inte annat får jag väl klara mig utan ett litet tag till för snart är det ju vår/sommar med mycket mindre att ha på sig och så får jag lösa det till hösten stället...

Tack för alla svar!
  • äppelmos

knyt två klänypor i varje ända av ett band (30-35 cm långt) och slå en ögla på mitten. häng öglan på en krok och en vante i varje klänypa :) något likanade borde kunnas göras till mössorna.. hoppas du fattar hur jag menar!

Svar på tråden Hur har NI löst förvaringen av vantar & mössor???