• seppo

vilken väggfärg ska jag välja till en riktigt röd soffa?

Vi har köpt en röd ektorpsoffa till tvrummet. Just nu står den mot en riktigt brun vägg men den ska vi måla om, vilken färg ska vi välja där???? Resten av väggarna är vita och i soffan har jag en benvit filt (som inte nödvändigtvis behöver ligga där). Vad ska jag ha för färg på kuddar i soffan för att det inte ska bli för rörigt. Mattan är ikeas sisalmatta i begie med marinblå kanter...

Snälla hjälp!!

• Svar på tråden vilken väggfärg ska jag välja till en riktigt röd soffa?
  • Fonzan

jag skulle nog välja vitt =)

• Limefrukt

Mörkgrått, typ grafitgrått är jättesnyggt mot rött! Annars funkar chokladbrunt också.

*~*~* BF 17 juni *~*~*
  • CeeJay

Jag skulle inte välja vitt, det blir för polkagrisaktigt och för skarp kontrast. Vill ni ha ljust skulle jag välja creme i så fall, alltså äggskalsbeige. Annars tycker jag att grått eller brunt funkar bra - det beror ju på hur man "knyter ihop" rummets övriga inredning

• Eled

Grått tycker jag. Gå till ngn färgaffär som kan hjälpa dig och kanske få in en varm nyans i det hela. Piffa till med lite aubergine färgade kuddar. T ex Åhlens har en i sammet och Jysk har några i ett blankare tyg. (Jag gillar rött och lila ihop, alla gör ju inte det) Iaf så säger de tre färger i ett rum räcker. Två större och en accentfärg. Så grått och rött som de stora och aubergine som accent.
    Lycka till

Svar på tråden vilken väggfärg ska jag välja till en riktigt röd soffa?