• camillas1985

Vart köpa billiga och bra amningslinnen?

Vet att det finns amningslinnen på HM men vart mer? Någon som vet någon bra sida på internet som säljer? Var in på en sida för några dagar sedan och där kostade det runt 500kr för ett linne och det tycker jag är alldeles för mycket. Så kom gärna med tips om ni har nå.

• Svar på tråden Vart köpa billiga och bra amningslinnen?
  • katja74

Jag gjorde så att jag använde linne, typ hm´s gravidlinne med en inte så tajt tröja över. Sen när jag skulle amma drog jag upp tröjan over bysten, och ner linnet under den. Det har funkat jättebra, tycker jag. Man blir ju snudd på ruinerad om man ska hålla på och köpa specialplagg!

• Lussekatten87

Lindex har,men de kostar ca 130:- så de är inte jättebilliga kanske,men det finns ju vanliga linnen som är väldigt stretchiga i tyget och som är billiga.De går lika bara att använda.

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • tjejk

om du bor i västerås så har de billiga på billiga nisse just nu.

• Luloo

ett tips, man MÅSTE inte ha sådana linnen, köp tubtoppar jätte smidigt och bara dra ner på ena kanten! annars har dom 2 pack bekväma linnen på index och hm

mitt hjärta 080616
  • Luloo
    HelleGbg skrev 2009-01-29 18:52:41 följande:
    ja,,vad smart! Tub toppar!!!!
    och tycker man de känns för naket upptill så lägger man bara en filt över barnet...
    mitt hjärta 080616
  • Kokkari

...och var köper man billiga o bra tubtoppar?

• Luloo
    Kokkari skrev 2009-01-29 19:04:57 följande:
    ...och var köper man billiga o bra tubtoppar?
    ja det har jag ingen aningom, men kolla haléns, tradera, ellos o sånt, dom kanske har rea på sommarplagg???
    mitt hjärta 080616
  • Luloo

Om man är händig kan man köpa baslinnen och klippa sönder själva axelbanden och sätta knappar på och klippa ett litet hål i varje framsida, (men glöm inte och sy runt hålen så linnet inte går sönder)

mitt hjärta 080616
  • Kokkari

mm...det var ju ett bra tips

• camillas1985

Att använda tubtoppar är ju ett bra tips men nu ogillar jag såna i vanliga fall så det kommer jag inte att använda. Får väl ta och kika runt lite och se vad jag hittar.

Svar på tråden Vart köpa billiga och bra amningslinnen?