• Anonym

Slutar inte blöda efter utdragen tand!

Nån som vet hur länge det brukar blöda efter att man dragit ut en tand? Jag drog ut en visdomstand idag, och nu efter fyra timmar, blöder det fortfarande ganska mycket. Vet inte omd et är ok att äta osv? De sa att jag inte skulle äta eller dricka på en timme bara, men när det blöder känns det lite fel.

• Svar på tråden Slutar inte blöda efter utdragen tand!
  • dogcatbird

vet en kompis som hade så och det var inte bra! Du måste fråga någon som verkligen vet - på honom slutade det inte, han måste få hjälp!

• Kamikazee

Det kan dröja ett bra tag innan det slutar blöda, speciellt om det är en visdomstand som sitter djupt och har kraftiga rötter. Det kommer dröja innan det har läkt ihop och du kan ju inte vara utan mat under den tiden. Kag såg till att tugga maten på andra sidan och att bara dricka vatten som sköljer bort matresterna i munnen. Oroa dig inte, det tar ett par dagar innan det slutar blöda helt.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Jesster

Du har inte tagit en Ipren eller Treo efteråt? Det ökar blödningen.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym

dogcatbird skrev 2009-01-29 17:38:21 följande:

vet en kompis som hade så och det var inte bra! Du måste fråga någon som verkligen vet - på honom slutade det inte, han måste få hjälp!
    Oj då! Hur gjorde de för att få det att sluta då?
  • Anonym

Jesster skrev 2009-01-29 17:43:41 följande:

Du har inte tagit en Ipren eller Treo efteråt? Det ökar blödningen.
    Nej, jag har inte tagit någonting. Men bra tanke annars. Tack!
  • Anonym

Kamikazee skrev 2009-01-29 17:40:40 följande:

Det kan dröja ett bra tag innan det slutar blöda, speciellt om det är en visdomstand som sitter djupt och har kraftiga rötter. Det kommer dröja innan det har läkt ihop och du kan ju inte vara utan mat under den tiden. Kag såg till att tugga maten på andra sidan och att bara dricka vatten som sköljer bort matresterna i munnen. Oroa dig inte, det tar ett par dagar innan det slutar blöda helt.
    Ja, det kanske är så. Men jag har dragit ut samma tand på motsatta sidan också, men då slutade det blöda mycket snabbare.
  • Gravid09

Jag åt isglass efter jag dragit ut mina och satte dit glasspinnen och av kylan drog hålet ihop sig och det slutade blöda snabbare. Om det är att rekommendera det vet jag inte men det fungerade för mig:)

• Anonym

Ta en bit gasväv eller kompress eller liknande, rulla ihop och bit hårt på den i 20 min. Om det inte slutar, ring tandvården, de har jour!

• Anonym

När min sambo opererade bort en tand så blödde det i två dagar. Och det var helt normalt enligt läkaren (det var ju inte så att det störtblödde, men tex när han ställde sig upp så började det blöda eftersom trycket i huvudet ökar då)

• Anonym

Anonym skrev 2009-01-29 17:49:07 följande:

Ta en bit gasväv eller kompress eller liknande, rulla ihop och bit hårt på den i 20 min. Om det inte slutar, ring tandvården, de har jour!
    Jag har gjort det i två omgångar, men kanske i ca 10 min (det var vad de rekommenderade). Sen är det så långt bak så jag får hemska kväljningar av att ha så, fixar knappt 10 minuter.
  • Anonym

Gravid09 skrev 2009-01-29 17:48:20 följande:

Jag åt isglass efter jag dragit ut mina och satte dit glasspinnen och av kylan drog hålet ihop sig och det slutade blöda snabbare. Om det är att rekommendera det vet jag inte men det fungerade för mig:)
    Tack så mycket för tipset! Har ingen isglass, men vanlig is borde ju funka!
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-29 17:51:47 följande:

När min sambo opererade bort en tand så blödde det i två dagar. Och det var helt normalt enligt läkaren (det var ju inte så att det störtblödde, men tex när han ställde sig upp så började det blöda eftersom trycket i huvudet ökar då)
    Ok, skönt att höra! Jag störtblöder absolut inte heller, då skulle jag åkt in, eller åtminstone ringt. Det mer liksom rinner lite hela tiden, men inte så det är risk att förblöda eller så, det är jag inte ett dugg orolig för.
Svar på tråden Slutar inte blöda efter utdragen tand!