• Anonym

Är det vanligt med svampinfektion och UVI samtidigt??

Jag har haft svamp i underlivet sen en vecka tillbaka, men har egenbehandlat med äppelcidervinäger och olivolja, så det börjar faktiskt bli aningen bättre. Men helt plötsligt börjar jag kissa på mig, trots att jag inte ens är kissnödig. Antar att det är UVI på gång också. Är det vanligt att man får båda? Eller kan detta också vara symptom på svamp? Har inte tid att bli sjuk och springa på VC nu!

• Svar på tråden Är det vanligt med svampinfektion och UVI samtidigt??
  • MarajaILund

Man kan ha båda samtidigt ja. Men kissa på sig verkar lite skumt. Har du gjort det förr och det varit urinvägsinfektion? Alltså, sorry, men jag tycker faktiskt du ska kolla upp det.

• Anonym

MarajaILund skrev 2009-01-29 19:50:13 följande:

Man kan ha båda samtidigt ja. Men kissa på sig verkar lite skumt. Har du gjort det förr och det varit urinvägsinfektion? Alltså, sorry, men jag tycker faktiskt du ska kolla upp det.
    Ja en gång i tonåren hade jag UVI. Hade inga symptom alls förrän jag kissade ner hela sängen (och nya pojkvännen) under natten Kommer inte ihåg om jag kände mig kissnödig hela tiden då annars, men tror inte det. Jag har ingen sveda heller nu som man kan ha, det försvann med olivolje-behandlingen.

Kommer nog avvakta om det inte blir katastrof till imorgon. Känns skumt att man får allt på en gång.
Svar på tråden Är det vanligt med svampinfektion och UVI samtidigt??