• GrandPrix

5 månaders som kliar sig i huvudet

Hej!
    Har en liten på 5 månader +.. Hon kliar sig i huvudet väldigt ofta. Ovanför ena örat på höger sida. Vet inte om hon gör det för att hon inte vet vart hon skall göra av handen eller om det faktiskt kliar där eller om hon har ont i huvudet. Någon som känner igen sig? Hon är glad och frisk annars.

• Svar på tråden 5 månaders som kliar sig i huvudet
  • måne11

Lustigt - vår son började göra precis samma sak vid 5 månader. Han kliade sig bakom öronen och i huvudet, drog händerna genom håret. Det gick över efter ett tag. Tror det är som du skriver - vet inte vad de ska göra med händerna och börjar utforska lite...

• Amlin

Min dotter kliar sig i och ovanför örat när hon är trött. Hon liksom känner lite i håret också.

Har ni noterat andra trötthetstecken i samband med det? Här är det gnugg i ögonen, klia i öronen och gäspa som gäller då är det dags för vila. Mycket praktiskt.

• ullizz

Min dotter är ungefär lika gammal och gör likadant. I början trodde jag att det kanske kliade men som Amlin skriver kom jag fram till att hon gör det när hon är trött. Hon gnuggar sig också massor i ögonen, gäspar och "drar" i örat

• GrandPrix

Jo.. min gnider sig också i ögonen. Jag tror hon kan vara rastlös faktiskt när hon kliar sig i huvudet. Eller så har hon ticks. Hon avbryter liksom aldrig något för att klia sig i huvudet utan bara när hon har handen ledig.

• Amlin

Studera henne något dygn med det i åtanke, att det kan vara ett tecken på trötthet. För helt ärligt så är det otroligt skönt att ha ett tecken att spana på så man kan planera kvällen utifrån när hon faktiskt börjar bli trött.

• LaJohannan

haha. min son blöir snart 5 månader och har precis börjat med det oki, mitt på hövet

• loujac

min son lägger ofta händerna på huvudet och känner...är väll spännande =)

• Benjis Mum

Haha min son började oxå klia sig vid just högra örat vi 5 månader. Men det kändes mer som han tyckte att det var spännande, och han verkliget upptäckt något nytt och spännande=)
    Nu gör han det inte alls lika ofta, men ibland så, då hittar han det lilla örat och då ska det knådas haha

Svar på tråden 5 månaders som kliar sig i huvudet