• LaJohannan

varning! esska mini napp

Min snart 5 månader gamla son fick in i princip hela nappen på tvären i munnen, han skulle garanterat kunnat lirka in hela frammsidan om inte jag var snabb!! Såg helt livsfarligt ut!! den borde inte vara till för större barn än två månader! skit

• Svar på tråden varning! esska mini napp
  • Catharina Soovéer

Ohh läskigt !!! Jag som precis köpte 2 stycken i dag :( SLÄNGA...

• Blue Bear

Vi bytte till dom större modellerna när han var 3 mån.. ville inte riskera nåt..

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • LaJohannan

Halt galet att dom är rekomenderade till 6 månader...

• Mam2ma

hände samma sak här: slängde dem o började använda MaMs nappar istället, de som e från 4 mån... (tror att sonen bara var runt 3 mån när han hade hela nappen i munnen)

• Blue Bear
    LaJohannan skrev 2009-01-29 20:32:17 följande:
    Halt galet att dom är rekomenderade till 6 månader...
    Eller så har våra barn Mick Jagger munnar
    ♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • pussgurkan86

jag har såna nappar till min 9 veckors tjej. hon tycker om nappar med latex. någon som kan rekommendera bra nappar som är latex??

• Pyret 25

Nuk-napparna é kanon. Finns både som silikon och latex

• columbus racer

Min äldsta son fick då in alla nappar på tvären i munnen när han var liten (mam, nuk, esska, avent, classic, air och vanlig) så jag anser att man får tänka lite själv och se till så att barnet inte stoppar in nappen i munnen på ett farligt sätt!!

• Krusbär

Fast samtidigt tycker jag att man som förälder ser över en sån sak som nappar, om de verkar lagom åt barnets mun? Nappen måste ju isf varit liten åt din son? Alla barn har ju olika stora munnar, precis som fötter, händer, överkropp. Men håller med, de är aningen små, de borde ändra rek. ålder på nappen. Men själv skulle jag inte köpa en napp till min 5 månaders som är rek
    från 0mån. Säger sig ju självt!

• Solrosens

Det står ju på dessa nappar att de är utformade så att det är omöjligt att svälja dem.

Svar på tråden varning! esska mini napp