• Kejsarinna

Emmaljunga vs Brio (syskon/tvillingvagnar)

Om vi nu ska reda ut hur det är mellan Emmaljunga och Brio i kvallité, pris, utrustning och självklart finess och funktion.

Vi snackar syskon/tvilling vagnar... ni som vet något om dessa kan väl berätta.

Ett exempel: I april 06 kommer vi (förhoppningsvis) ha 2 barn... minsta är nyfödd och största är 14 mån gammal. Åkpåse? liggdel? regnskydd? insektsnät? vindskydd? ,juklift/hårdlift? osv... finns ju hur mycket som helst.

.................en billig vagn kan ju bli dyr med all utrustning man måste köpa till.............

Har ni andra märken på syskon/tvilling vagnar så lägg gärna in en länk till den tråden.

• Svar på tråden Emmaljunga vs Brio (syskon/tvillingvagnar)
  • The Bumblebee

Puffar!
    Skulle oxå vilja ha lite information från er erfarna tvillingvagns/syskonvagnsanvändare!

• Linnet76

Hej, jag har tyvärr ingen erfarenhet av tvillingvagnar, men jag har två vänner som sålde sina emmaljunga-tvillingvagnar och bytte till UJ tvillingvagn istället. De tyckte att emmaljungas vagn var för tung och otymplig.
    Hoppas nån annan vet nåt mer.

• Maya

Brio kommer i höst med en ny syskonvagn som jag tycker verkar jättebra. Den heter dubbel wawe och kommer att ha svängbart handtag. Individuellt delbart rygg - och fotstöd.

Själv har jag köpt en Emmaljunga Cannon 2 syskonvagn begagnad för 2500 kr. Tror och hoppas jag kommer bli nöjd med den. Ska användas till en nyfödd + en 20 månaders. Kommer även ha en brio nova som enkelvagn. Mjuklift att användas i båda.

• Kejsarinna

när man frågar i barnvagnsaffären vilken dom tycker är bäst så är det emmaljungan... för att den är "mer vagn". Brion tycker dom är mer för "dagispersonalen"

Tittade på nya teutonian... rena skämtet tyckte jag.. vinglig och ostadig... jag menar... vagnen är ju så mycket större än en vanlig, borde den inte stå stadigare då.

Ja ingen teutonia här i alla fall. Har dock tittat lite på Phil&teds vagn... gillar när vagnen är mer lång än bred. Men om jag inte hittar någon som jag gillar så får det väl bli en emmaljunga.

• Stora

Brio twinwette är brios syskonvagn.det är en Zenit som är dubbel. Delbar rygg o fullt liggläge. den är dock framåtvänd. Har hört nu att det kommer en vändbar i nov/dec....
    Brio duette är enklare men mera robust- det är den som dagis brukar använda.Den har inte delbar rygg. Men bättre fjädring.
    jag gillar brio mer än E-junga. Tycker inte de är så snygga...

Tror att en mjuklift till den lilla blir bra..den kan man ju använda som åkpåse. den stora behöver ingen åkpåse. det är ju bara bökigt när de går och det är ju inte så kallt i april.
    Då kan man andväda en pläd

Svar på tråden Emmaljunga vs Brio (syskon/tvillingvagnar)