• mylife2

ACETON!!?? Snabbt svar!! Måste använda Aceton för att fixa en del i mitt arbete.....

Någon här som vet om det är skadligt att använda Aceton när man är gravid!?

Jag måste använda detta för att kunna rengöra mina arbetsredskap men är väldigt osäker om detta verkligen är så bra...
    Funderar på att sätta mannen i arbete med detta.. *L*
    Är det någon som vet så är jag tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden ACETON!!?? Snabbt svar!! Måste använda Aceton för att fixa en del i mitt arbete.....
  • MaddeMamman

kan du hålla dig under fläkten med det kanske?? då är det ju väl ventilerat

• mylife2

Jo, det kan man ju iof. Men tänker lite på att det går in i huden.. Har provat med handskar men de "smälter"!! Haha..

• bambigirl

Hur stora mängder rör det sig om? Små mängder under fläkten tror jag inte är nån fara.

• bambigirl

Aceton löser upp plast, så därför försvinner handskarna Passa polyesterkläderna.

• mylife2

Det kommer ju bli en hel del. Jag måste arbeta vid sidan om mitt vanliga arbete för att hinna så det kommer bli lite varje kväll.
    Svårt att förklara hur.. *S* men jag måste använda det för att rengöra det material som jag sedan ska arbeta med.
    Detta arbete kommer att pågå from nu och framåt.
    Vilken mängd det blir totalt är svårt att säga.

• mylife2

bambigirl skrev 2009-01-29 21:13:06 följande:

Aceton löser upp plast, så därför försvinner handskarna Passa polyesterkläderna.
    Hihi.. tur jag inte har några sådana.. tror jag.. *L*
    Något tips på annat jag kan ha på händerna som skyddar mot att huden suger upp acetonet
  • Ofelia

Finns mkt att läsa på nätet om organiska lösningsmedel under graviditet om du söker på det. Främst handlar det om hur ofta, hur mkt och hur länge du ska utsättas för det. Lite ngn gång ibland bör inte vara ngn fara.

Kolla ex Arbets- och miljömedicin i Västra Götaland (sid 2):
    www.vgregion.se/upload/SU/omrade_sahlgrenska/medicin/Arbets-%20och%20milj%C3%B6medicin/pdf/Fbladgrav080612.pdf?epslanguage=sv

• Ofelia

... mycket och ofta lät dock inte lika roligt... Då skulle jag själv vara högst tveksam till att använda det... Utnytta maken till det istället!

• elektra1

visste inte att aceton var farligt. Jag använde det nästan varje dag till mina naglar när jag var gravid.

• mylife2

Ja, jag känner mig yttterst tveksam till att det skulle vara så nyttigt..
    Får nog ta mannen till hjälp ändå.
    Men det tar ju bara extra tid.. hihi.. man måste ju vänta hela tiden. Får sätta han i arbete till helgen så han hinner med att fixa lite större mängd så jag kan jobba fritt i veckan sen. *L*

Svar på tråden ACETON!!?? Snabbt svar!! Måste använda Aceton för att fixa en del i mitt arbete.....