• dont ask

Ang. Kryssningar med.vikingline mm

Ang. Kryssningar med.vikingline mm

kan ju börja med att tala om att jag aldirg varit på kryssning och inte har någon koll alls ;)

Jag har kollat på lite olika hemsidor vad kryssningar kostar verkar vra förmånliga priser :)

Men det jag inte förstår är när det sår a hytt lr b hytt mm vad betyder det? det står ingen förklaring?

Jag vill inte åka på någon party kryssning utan mer mys kryssning med familjen eller med bara sambon :)
    Kan någon förklara?

• Svar på tråden Ang. Kryssningar med.vikingline mm
  • dont ask

inga kryssnings oroffs här? :(

• Saki

Jag har heller aldrig varit på kryssning, men jag skulle tro att beteckningarna står för standarden på hytten. A är "bäst" och ligger på något av de övre däcken, sedan följer B och neråt som ligger på däcken längre ner.

• dont ask

Var in på birka och hitta detta paketet.

Nöjespaket fr 507:-/pers
    - Paradise Class-hytt
    - Smörgåsbord inkl dryck
    - Frukost

Någon som vet vad en class-hytt innebär?

• dont ask

eller detta?

Spa-paket fr 942:-/pers
    - Paradise Sea View-hytt
    - Entré till Aqua-Spa samt 25 minuters
    behandling
    - Spa-meny exkl dryck
    - Frukost

MKT TACKSAM FÖR SVAR :)

• Saki

Klicka på "Fartyget" i vänstermenyn på Birkas sajt så hittar du info om hytterna.

• solsken

Sea Wiew har ju ett fönster skulle jag gissa, därför en lite bättre hytt.
    Class skulle jag gissa, dock vet jag inte, att det är en C hytt, dvs varken toppen eller botten.

• challe 1

känns inte som något av det där är till för barn dock. nöjeskryssningar brukar ju vara supa. och barn vill väl inte gå på spa? försök hitta en kryssning till typ mumin eller så. (det finns)

• dont ask

Okej tror det var lite lugnare om der var typ spa-inriktat :/ Men var finns resor till mumin o så? Vilken sida ska jag titta på? :)

• challe 1

ja alltså spa är ju förstås lugnare. men jag vet inte vad barn tycker om lerinpackningar och helkropps massage. men om du ska åka med din sambo bara är ju det ett toppen allternativ.

jag kommer inte ihåg. kryssningar till åbo. kolla på det tror jag.
    kanske går att söka på google efter mumin kryssningar. fast jag vet inte hur gammla barn du har iof.

dont ask skrev 2009-01-29 22:00:58 följande:

Okej tror det var lite lugnare om der var typ spa-inriktat :/ Men var finns resor till mumin o så? Vilken sida ska jag titta på? :)
  • anmara

A-hytt betyder en hytt med fönster.
    B-hytt är likandan hytt men utan fönster.
    C-hytt brukar vara längre ner i fartyget.

Lyxhytt är större hytt, mer som ett hotellrum. Sen finns det redarhytt, brukar ha två rum.

Så var det på den tiden jag jobbade på Silja Line, antar att det gäller än.

• hotten

de billigaste hytterna är under bildäck..
    muminkryssningar har tex silja line,
    på tex siljalins å vikinglines hemsida har du bra beskrivningar å bilder på hytterna oxå.

Svar på tråden Ang. Kryssningar med.vikingline mm